Prasa2014-03-12
2

„Dobre Rady” na czele miesięczników poradnikowych w 2013 roku (raport)

Shutterstock.comShutterstock.com

W 2013 roku większość miesięczników poradnikowych zanotowała spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Świat Kobiety”, a największy wzrost odnotowała „Olivia”. Na pozycji lidera bez zmian pozostały „Dobre Rady”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem miesięcznika „Dobre Rady” (Grupa Burda) w 2013 roku wyniosła 378 700 egz., czyli o 5,22 proc. mniej niż 2012 roku.

Drugie miejsce zajęła „Kobieta i Życie” (Wydawnictwo Bauer). Średni wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 11,69 proc. do poziomu 334 422 egz.

Ostatnia pozycja podium należała do miesięcznika „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zmniejszyła się o 12,09 proc. do 328 799 egz. Był to największy spadek w zestawieniu.

Na szóstym miejscu ulokował się nowy miesięcznik „Cała Ty” (Phoenix Press), którego sprzedaż ogółem w 2013 roku wyniosła 223 109 egz. Jest to tytuł z poradami i prawdziwymi opowieściami kierowany do kobiet po czterdziestce. Trafił on na rynek 24 lipca ub.r. (więcej na ten temat).

Największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła z kolei „Olivia”, którą również wydaje Wydawnictwo Bauer. Sprzedawała się ona w zeszłym roku w liczbie 169 104 egz., po wzroście o 18,94 proc. Tytuł ten jednak spadł z szóstej na siódmą lokatę.

Zobacz tabelę

 

 

 

Autor:mk

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas