Prasa2010-08-16
1

“Dobre Rady” zyskały najwięcej, spory spadek “Kobiety i Życia”

Większość miesięczników poradnikowych zanotowało w maju br. spadki sprzedaży. Na czele zestawienia niezmiennie są “Dobre Rady”, które jednocześnie zyskały najwięcej.  Najbardziej w dół poszła zaś sprzedaż “Kobiety i Życia”.

Rozpowszechnianie płatne razem miesięcznika "Dobre Rady" (Burda Publishing Polska) w maju 2010 roku wyniosło 498 570 egz. i była wyższe niż rok wcześniej o 3,8 proc. Tytuł ten zanotował największy wzrost w rankingu - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
 
Na drugim miejscu znalazło się pismo "Kobieta i Życie" (Wydawnictwo Bauer), które rozeszło się w ilości 428 485 egz., czyli zanotowało największy spadek w zestawieniu, wynoszący aż 21,1 proc.

Pozycję trzecią zajął „Świat Kobiety” (także Bauer) z rozpowszechnianiem płatnym razem na poziomie 410 713 egz. (spadek o 12,4 proc.).

Miesięcznik “Claudia” (G+J Polska), który od numeru majowego przeszedł relaunch (zmodyfikowana została jego zawartość i szata graficzna w stronę bardziej luksusową, ograniczono nakład mutacji z dodatkami, zmiany wsparto kampanią), zajął czwarte miejsce. Zanotował on w maju br. rozpowszechnianie płatne razem wynoszące 348 729 egz, czyli o 3,5 proc. wyższe niż rok wcześniej. 

Zobacz tabelę

 

Porównując dane z maja br. do danych z kwietnia widać, że największy wzrost rozpowszechniania płatnego razem (o 7,6 proc.) odnotowała odświeżona “Claudia”. Największy spadek dotknął zaś miesięcznik ”Świat Kobiety” (wyniósł on 8 proc.). 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas