Telewizja2010-08-27
15

Dobre wyniki Cyfrowego Polsatu, dalsze inwestycje w ofertę

Cyfrowy Polsat zamknął I półrocze br. dwucyfrowym wzrostem przychodów i zysku netto. Na jesień spółka zapowiada m.in. zwiększenie prędkości przesyłu danych w ofercie internetowej oraz wprowadzenie dekoderów z wymiennym dyskiem.
 

W I półroczu br. przychody Cyfrowego Polsatu wyniosły 752 mln zł i były wyższe o 20 proc. niż rok wcześniej, zaś zysk netto poszedł do góry o 19 proc. do 153 mln zł.  Spółka poprawiła też rentowność – marża EBITDA wzrosła o 3,3 pkt do 31,2 proc. Na koniec czerwca br. Cyfrowy Polsat miał 3,26 mln abonentów, czyli o 419 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba klientów pakietów Mini i Mini Max wyniosła 672 tys. (wzrost o 139 tys.), zaś Familijnego i Premium 2,59 mln (wzrost o 281 tys.).  W samym II kwartale liczba abonentów CP poszła do góry o 24 tys. - w tym Mini Max zyskał 41 tys. abonentów, zaś Familijny... stracił ich 16 tys.

W I półroczu br. wzrósł churn (współczynniku odpływu abonentów) platformy do 10 proc. z 7,3 proc. rok wcześniej. Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu, tłumaczył na konferencji, że był to wynik zmiany regulaminu świadczenia usług, agresywnej konkurencji na rynku platform w IV kwartale ub.r. (wypowiedzenia umów są trzymiesięczne, więc wpływają na wyniki I półrocza) oraz wzrostu liczby abonentów poza okresem podstawowym, którzy z założenia są mniej lojalni. Libicki podkreślił, że spodziewa się stabilizacji churna na poziomie 10 proc. w drugiej połowie roku.

Do góry poszło tez ARPU (średni przychód na abonenta) pakietu Familijnego/Premium o 4 proc. do 41,9 zł, a pakietów Mini/Mini Max o 22 proc. do 10,7 zł. Libicki przewiduje, że trend wzrostu ARPU się utrzyma.- Widzimy większą skłonność abonentów do wyboru droższych pakietów – mówił na konferencji prezes Cyfrowego Polsatu.

Na zwiększenie przychodów do abonentów ma mieć wpływ m.in. usługa VOD, do której w lipcu br. doszedł kontent od wytwórni The Walt Disney Company. Cyfrowy Polsat zamierza podpisać umowę z jeszcze jedną wytwórnię, ale Libicki podkreśla, że niekoniecznie nastąpi to do końca roku. Negocjacje z dwoma studiami, z których dokonany zostanie wybór, są już zakończone.

Platforma jesienią wprowadzi do oferty także dekoder HD DVR firmy Sagem z wymiennym dyskiem twardym, który dokupować się będzie od operatora. - Dziś 300  GB czy 500 GB pojemności na dysku wystarcza na bieżące zarządzanie kontentem, ale nie na budowanie biblioteki – przekonuje Libicki.

Nowością jesienną będzie też modem do internetu pozwalający na transfer danych z prędkością 28,8 Mbit/s (obecnie maksymalna prędkość wynosi 21 Mbit/s). W tym tygodniu zwiększono też podstawowy pakiet danych dostępnych w cenie pakietu telewizyjnego do 3 GB. Na koniec czerwca br. platformie udało się zdobyć 10 tys. użytkowników internetu. Libicki nie podaje prognoz dotyczących liczby klientów tej usługi, których chce pozyskać na końcu roku. Podkreśla jednak, że na razie internet to nowy produkt, a infrastruktura internetowa Aero 2 dociera w tej chwili tylko 30 proc. abonentów platformy.

Autor:Patryk Pallus

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas