Telewizja2010-08-05
14

Dobry lipiec kanałów newsowych; TVN 24 goni TVP Info

Lipiec to czwarty miesiąc z rzędu, w którym wzrosła widownia wszystkich kanałów newsowych. Liderem wśród ogółu widzów była stacja TVP Info, ale grupie 16-49 wyprzedził ją TVN 24.

Najmniejszy wzrost widowni odnotował liderujący rankingowi kanał TVP Info. Jego średnia oglądalność minutowa w porównaniu do lipca 2009 roku wzrosła o 3,7 proc. do 300 tys. widzów, a udział w rynku pozostał bez zmian (5,92 proc.). Na drugim miejscu uplasował się kanał TVN 24 z oglądalnością na poziomie 223 tys. osób i wzrostem wynoszącym 28,1 proc. Udział tej stacji poszedł do góry z 3,57 proc. rok temu do aż 4,41 proc. w lipcu br. Z

Widownia trzeciego w rankingu Polsat News w lipcu br. względem analogicznego okresu ub.r. wzrosła aż o 93,5 proc. Stację w zeszłym miesiącu oglądało w każdej minucie 36 tys. widzów, a jej udział w rynku wyniósł 0,71 proc. (wzrost o 0,33 pkt. proc.). Czwarte miejsce zajęła Superstacja. Jej średnia oglądalność poszła jednak sporo do góry, bo o 44,9 proc. do 18 tys. osób, a udział zwiększył się o 0,10 pkt. proc. do 0,36 proc.

Na tym tle ciekawie prezentują się dane dot. liczby widzów, którzy oglądali konkretny kanał przynajmniej przez jedną minutę w lipcu br. (zmienna RCH). W przypadku TVP Info było to 9,56 mln osób, co oznacza spadek w porównaniu do lipca ub.r. o 0,8 proc. O ponad połowę niższy wskaźnik RCH od TVP Info odnotowała TVN 24 – 4,5 mln osób (wzrost o 9,9 proc.), podczas gdy średnia widownia tej stacji była niższa od średniej widowni kanału newsowego Telewizji Polskiej tylko o jedną czwartą. Oznacza to, że statystycznie widzowie TVN 24 oglądali ten kanał przez dłuższy okres czasu niż widzowie TVP Info swoją stację.

Największy przyrost unikalnych widzów zanotował Polsat News – z 1,48 mln rok temu do 2,16 mln w lipcu br., czyli o prawie połowę. Natomiast w przypadku Superstacji RCH w zeszłym miesiącu wyniósł 1,32 mln widzów (wzrost o 18,6 proc.).

W grupie komercyjnej 16-49 liderem w lipcu br. tak jak w dwóch poprzednich miesiącach był kanał TVN 24, który z udziałem 3,29 proc. wyprzedził mającą większy zasięg stację TVP Info - jej udział wyniósł 3,13 proc. Udział Polsat News w tej grupie to 0,63 proc., zaś Superstacji – 0,17 proc.

Kanał informacyjny Grupy TVN był także bezkonkurencyjny wśród widzów posiadających dostęp do telewizji kablowej i/lub satelitarnej. Miał tam 6,46 proc. udziału, podczas gdy TVP Info – 3,86 proc. 

Zobacz tabelę


 
W lipcu br. kanał TVN CNBC Biznes trzeci miesiąc z rzędu odnotował wzrost widowni – oglądalność stacji wzrosła aż o 114 proc. do 2,6 tys. widzów, a jej udział poszedł do góry o 0,03 pkt. proc. do poziomu 0,05 proc. Telewizji biznesowej Grupy TVN udało się wyprzedzić konkurencyjną TV Biznes, który w lipcu oglądało 1,8 tys. osób, po spadku widowni o 17,7 proc., a udziału o 0,01 pkt. proc. do 0,04 proc. 

Zobacz tabelę


 
Najpopularniejsze pozycje programowe w TVP Info, TVN 24, Polsat News i Superstacji w lipcu br. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(14)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas