Telewizja2017-05-22
8

Dominacja seriali TVP wśród hitów tygodnia, „Fakty” najwyżej wśród dzienników

Ranking najchętniej oglądanych programów telewizyjnych w zeszłym tygodniu zdominowały seriale TVP: „M jak miłość”, „Na dobre i na złe”, „Ojciec Mateusz” i „Barwy szczęścia”. Wśród stacji liderem był Polsat - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 15 do 21 maja 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,34 mln widzów, co przełożyło się na 35,41 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął medyczny serial „Na dobre i na złe”, który dwa dni później na antenie Dwójki oglądało 3,89 mln widzów, co dało stacji 26,67 proc. udziału.

Podium uzupełnia „Ojciec Mateusz” Jedynki (3,19 mln widzów; 23,44 proc. udziału; emisja 18 maja).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 21 maja obejrzało 2,66 mln widzów (22,51 proc. udziału). Była to siódma topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 2,33 mln widzów (emisja tego samego dnia; 11. pozycja). 2,15 mln oglądających miał pokazany 16 maja „Teleexpress” telewizyjnej Jedynki (14. pozycja).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który oglądało średnio 1,69 mln osób (29,59 proc. udziału).

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,25 mln widzów; 24,35 proc. udziału), a podium uzupełnia „Na dobre i na złe” (1,20 mln widzów; 21,66 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: finałowy odcinek reality-show „Agent - Gwiazdy” (1,19 mln; 22,29 proc.) i kulisy „M jak miłość” (1,11 mln; 19,18 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 0,40 pkt. proc. do 11,08 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,97 proc., po spadku o 0,18 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,70 proc. (w dół o 1,21 pkt. proc.). Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 7,94 proc. (+ 0,25 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,23 proc. do 37,69 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TVN24 (4,62 proc.; do góry o 0,07 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zwiększył się o 0,38 pkt. proc. do 13,69 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,47 proc., po spadku udziału wynoszącym 0,60 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (w dół o 0,12 pkt. proc. do 6,38 proc.), która wyprzedziła Jedynkę (- 1,51 pkt. proc. do 5,06 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 pierwszy był Polsat (w dół o 0,53 pkt. proc. do 12,28 proc.).

Zobacz tabelę

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas