Telewizja2013-08-29
34

Dominik Libicki: rozczarowani telewizją naziemną wracają już do płatnej telewizji

Cyfrowy Polsat na koniec czerwca br. miał o 8 tys. klientów mniej niż rok temu. Nie boi się jednak odpływu abonentów. - Są już klienci, którzy rozczarowani naziemną telewizją cyfrową wracają do płatnej telewizji - mówi Dominik Libicki, prezes spółki.

Na koniec czerwca br. platforma miała 3,546 mln abonentów telewizji i było to o 8 tys. mniej niż rok wcześniej. Z pakietu Familijnego korzystało 2,720 mln abonentów, co oznacza spadek w ujęciu rocznym o 31 tys. Z kolei liczba klientów pakietu Mini (w tym TV Mobilnej) wyniosła 825 tys., czyli o 22 tys. więcej niż rok wcześniej.

Cyfrowy Polsat pochwalił się też, że sprzedał już 350 tys. urządzeń do odbioru TV Mobilnej, która pozwala na oglądanie dodatkowych, płatnych kanałów w ramach naziemnej telewizji cyfrowej. To właśnie jej bezpłatna oferta (19 kanałów) jest obecnie największym zagrożeniem dla operatorów płatnej telewizji. Czy Cyfrowy Polsat też obawia się dalszej utraty klientów?

- W związku z rozwojem naziemnej telewizji pewna część klientów może zdecydować się na taki eksperyment. Ale już w tej chwili, a cyfryzacja zaczęła się dopiero w listopadzie ub.r., obserwujemy trend odwrotny. Widzimy już klientów, którzy rozczarowani naziemną telewizją cyfrową, wracają do telewizji płatnej - podkreśla Dominik Libicki. - Jeśli na przykład ktoś przez wiele lat miał dostęp do wydarzeń sportowych w płatnych kanałach, a dziś może je oglądać tylko na antenach otwartych, to po jakimś czasie czuje się rozczarowany - mówi Libicki.

Zdaniem prezesa Cyfrowego Polsatu, te dwa trendy będą się znosić. - Delikatne przesunięcia mogą się pojawić, ale nie takie, które będą miały fundamentalne znaczenie na rynku, przynajmniej jeśli chodzi o Cyfrowy Polsat - dodaje Libicki.

>>> Liczba abonentów Cyfrowego Polsatu spadła do 3,5 mln. 81 mln zł zysku netto

Cyfrowy Polsat podał, że liczba abonentów jego usługi internetowej na koniec czerwca br. wyniosła 187,6 tys., po wzroście w ciągu roku o 88,6 tys. - Dziś już mamy lekko powyżej 200 tys. klientów internetu - zaznacza Libicki. Liczba klientów telefonii komórkowej wyniosła 136,3 tys. (spadek o 4 proc. w skali roku), 572,7 tys. abonentów telewizji korzysta już z multiroomu (wzrost o 199 proc.), a 77 proc. bazy klientów ma już dekoder HD.

Jak podkreśla prezes Cyfrowego Polsatu, głównymi czynnikami dalszego wzrostu platformy mają być jej sztandarowy obecnie produkt, czyli internet, a także telefonia komórkowa oraz usługa multiroom i dekodery HD.

Autor:pp

KOMENTARZE(34)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas