Internet2018-09-29
8

DoRzeczy.pl liderem zasięgowym serwisów prawicowych, mocno w dół wPolityce.pl, Niezalezna.pl i TelewizjaRepublika.pl

Wśród serwisów informacyjno-publicystycznych o profilu konserwatywnym po dużym wzroście odwiedzalności na pozycję lidera zasięgowego awansowało DoRzeczy.pl, natomiast znaczące spadki zanotowały wPolityce.pl, Niezalezna.pl i TelewizjaRepublika.pl.

Serwis DoRzeczy.pl w sierpniu br. odwiedziło 1,24 mln internautów, co dało 4,6 proc. zasięgu. Użytkownicy wykonali w witrynie 8,03 mln odsłon, a każdy spędził na niej średnio 7 minut i 3 sekund - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

wPolityce.pl przy 1,04 mln użytkowników zanotowało dużo lepsze od DoRzeczy.pl statystyki odsłon (21,05 mln) i przeciętnego czasu korzystania (33 minuty i 49 sekund). Z kolei Niezalezna.pl przy 792,1 tys. użytkowników miała 11,32 mln odsłon oraz 20 minut i 5 sekund średniego czasu korzystania, a na Telewizjarepublika.pl odwiedzający spędził średnio 21 minut i 16 sekund.

DoRzeczy.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl są związane z tytułami prasowymi - odpowiednio „Do Rzeczy”, „Sieci” oraz „Gazetą Polską” i „Gazetą Polską Codziennie”. Do wydawcy „Sieci” należą też witryny wGospodarce.pl (miała w sierpniu 93,2 tys. użytkowników i 465,8 tys. odsłon) oraz wPolsce.pl, gdzie można oglądać uruchomioną w połowie ub.r. stację o tej nazwie (można też ją oglądać na stronie głównej wPolityce.pl). Ta druga, tak samo jak wSieciprawdy.pl, zanotowała zbyt małą odwiedzalność, żeby została oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Podobnie jest wprzypadku witryn GazetaPolska.pl i GPcodziennie.pl.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-lipiec-2018-gosc-niedzielny-liderem ##

W zestawieniu są też witryny tygodników „Gość Niedzielny” (602,8 tys. użytkowników i 12,3 mln odsłon) i „Niedziela” (159,3 tys. użytkowników i 494,5 tys. odsłon) oraz dwumiesięcznika „Polonia Christiana” (147,8 tys. użytkowników i 858,3 tys. odsłon).

Z kolei serwis Fronda.pl zanotował w zeszłym miesiącu 631,5 tys. użytkowników i 5,94 mln odsłon, platforma blogowa Salon24.pl - 604,1 tys. użytkowników i 3,24 mln odsłon, a RadioMaryja.pl - 372,5 tys. użytkowników i 890,2 tys. odsłon.

Na komputerach liderem we wszystkich statystykach było wPolityce.pl, notując 561,2 tys. użytkowników, 12,77 mln odsłon oraz 44 minuty średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wp-i-facebook-przyciagaja-bardziej-niz-google-w-gore-edipresse-w-dol-tvn-messenger-i-instagram-gemius-pbi-z-sierpnia ##

Niezalezna.pl przy 532,8 tys. użytkowników miała 9,9 mln odsłon oraz 27 minut i 49 sekund przeciętnego czasu korzystania. Natomiast w serwisie Telewizji Republika odwiedzający spędził średnio 22 minuty i 58 sekund.

Z kolei na smartfonach i tabletach DoRzeczy.pl odwiedziło 817,7 tys. internautów, którzy wykonali na stronie 4,76 mln odsłon oraz spędzili średnio po 5 minut i 43 sekundy.

wPolityce.pl zanotowało 566,6 tys. użytkowników, 8,28 mln odsłon oraz 18 minut i 42 sekundy przeciętnego czasu korzystania. Na Gosc.pl wykonano 6,31 mln odsłon, a na Telewizjarepublika.pl użytkownik spędził średnio 15 minut i 21 sekund.

W skali roku DoRzeczy.pl zyskało 2,16 pkt proc. zasięgu i 3,69 mln odsłon (to odpowiednio 88,5 i 85,1 proc. w górę), natomiast średni czas korzystania przez użytkownika zmalał o 25 sekund (czyli 5,6 proc).

Procentowo bardzo duże wzrosty osiągnęły też Salon24.pl, RadioMaryja.pl i wGospodarce.pl. Pierwszy serwis zyskał 1,16 pkt proc. zasięgu i 598,7 tys. odsłon (107,4 i 22,6 proc. w górę) przy spadku średniego czasu korzystania o 7 minut i 38 sekund (48 proc.). RadioMaryja.pl osiągnęło wzrost o 0,42 pkt proc. zasięgu, 406,8 tys. odsłon oraz 59 sekund średniego czasu korzystania (to odpowiednio 43,7, 81,1 i 295 proc. w górę), a wGospodarce.pl - o 0,07 pkt proc. zasięgu, 283 tys. odsłon oraz 3 minuty i sekundę średniego czasu korzystania (25, 154,8 i 109 proc. w górę).

Za to TelewizjaRepublika.pl straciła 1,6 pkt proc. zasięgu i 3,81 mln odsłon (to 54,6 i 46,1 proc. w dół), przy czym przeciętny czas spędzony na stronie przez użytkownika wydłużył się o 6 minut i 41 sekund (czyli 45,8 proc.). Podobnie zmieniły się wyniki Niezalezna.pl: zasięg spadł o 3,11 pkt proc. (51,5 proc.) i 6,03 mln odsłon (34,8 proc.), a średni czas korzystania zwiększył się o 7 minut (53,5 proc.).

wPolityce.pl zanotowało natomiast spadki o 0,69 pkt proc. zasięgu (15,2 proc.), 10,61 mln odsłon (33,5 proc.) oraz 11 minut i 2 sekundy przeciętnego czasu korzystania (24,6 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas