Telewizja2016-05-18
11

„Druga szansa” hitem TVN i Player.pl. Powstanie drugi sezon

fot.tvnfot.tvn

Nowy serial „Druga szansa” z Małgorzatą Kożuchowską w roli głównej oglądało średnio 2,05 mln osób, o 360 tys. widzów więcej niż pokazywany rok temu w tym paśmie „Top model”. Produkcja dała TVN pozycję lidera rynku telewizyjnego, a wpływy reklamowe wyniosły 16,31 mln zł. Serial jest również hitem w Player.pl, gdzie dotąd miał 9,52 mln wyświetleń.

Średnia oglądalność wszystkich 13 premierowych odcinków pierwszej serii „Drugiej szansy” wyniosła 2,05 mln widzów. Przełożyło się to na 15,20 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 17,16 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portalu Wirtualnemedia.pl. Produkcja nadawana była w TVN w poniedziałki o godz. 21.30, w okresie od 15 lutego do 16 maja br.

Największą popularnością cieszył się pierwszy odcinek serialu, który przyciągnął 2,54 mln osób.

Oglądalność odcinek po odcinku „Drugiej szansy”

Zobacz tabelę

 

Dla porównania, pokazywaną w tym samym paśmie w analogicznym okresie rok wcześniej ósmą edycję „You Can Dance” śledziło o 360 tys. widzów mniej - było to 1,69 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 12,87 proc. i 16 proc.

Warto też dodać, że pokazywany jesienią ub.r. w tym paśmie „Top model 5” oglądało średnio 1,71 mln osób, co przełożyło się odpowiednio na 12,19 proc. i 17,84 proc. udziału.

TVN lepszy od konkurencji
TVN w czasie emisji „Drugiej szansy” wygrał walkę o widza ze wszystkimi swoimi głównymi konkurentami w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym paśmie była TVP2, pokazująca kulisy „M jak miłość”, „Sondę II”, filmy dokumentalne i galę z wręczenia Telekamer Tele Tygodnia 2016, a jej udział ukształtował się na poziomie 13,96 proc. Trzeci był Polsat (filmy fabularne; 13,57 proc.), a najsłabiej z tzw. „wielkiej czwórki” wypadła TVP1 (liczne audycje, m. in. Teatr Telewizji oraz filmy dokumentalne i fabularne; 5,04 proc).

Wśród widzów w grupie komercyjnej TVN był wiceliderem, a pierwsze miejsce należało tutaj do Polsatu. Dalej uplasowały się: Dwójka i Jedynka.

Oglądalność serialu na tle konkurencji

Zobacz tabelę

Wpływy reklamowe wokół premierowych odcinków serialu wyniosły 16,31 mln zł. Dla porównania, piąta seria „Top model” z reklam przyniosła 20,86 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Hit w Player.pl
Obyczajowa produkcja miała bardzo dobre wyniki oglądalności w serwisie Player.pl. W okresie od 15 lutego do 16 maja 2016 roku wszystkie 13 odcinków miało łącznie 9,52 mln wyświetleń.

Największą popularnością cieszył się drugi odcinek, który dotąd zanotował 994 tys. wyświetleń. Zdecydowanie najmniej oglądających (372 tys.) jak na razie zgromadził ostatni odcinek, który został udostępniony dopiero 13 maja br. Dodajmy, że pierwszy odcinek „Drugiej szansy” pojawił się w Player.pl dopiero po premierze telewizyjnej, a kolejne trafiały tam na trzy dni przed emisją w TVN.

Wyświetlenia w serwisie Player.pl

Zobacz tabelę

Już wiadomo, że jesienią br. TVN pokaże drugi sezon „Drugiej szansy”. W przyszłym miesiącu ruszają zdjęcia do serialu.

„Druga szansa” opowiada o agentce gwiazd Monice Boreckiej (w tej roli Małgorzata Kożuchowska), która jest na samym szczycie i nagle zostaje skazana za posiadanie i handel narkotykami, traci pracę i narzeczonego. Obok Kożuchowskiej w produkcji grają m.in. Bartłomiej Świderski, Rafał Królikowski, Maja Ostaszewska, Magdalena Boczarska i Katarzyna Herman. Serial produkuje ATM Grupa, jego producentką jest Dorota Kośmicka-Gacke.

W kwietniu br. udział TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów wyniósł 11,33 proc.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas