Internet2016-02-15
0

Durszlak.pl przed Smaker.pl i Ugotuj.to, mocno w górę Przepisy.pl i Przyslijprzepis.pl (TOP15 serwisów kulinarnych)

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Najpopularniejszymi polskimi witrynami kulinarnymi są niezmiennie Durszlak.pl, Smaker.pl i Ugotuj.to. W ostatnim roku duże wzrosty odwiedzalności odnotowały Przyslijprzepis.pl, Przepisy.pl i Mojewypieki.pl, a także należące do firm z branży żywności strony KuchniaLidla.pl i Doradcasmaku.pl, natomiast sporo straciły Mytaste.pl, Mojegotowanie.pl i Gotowanie.onet.pl.

W grudniu ub.r. Durszlak.pl odwiedziło 1,72 mln internautów (realnych użytkowników), którzy wykonali w serwisie 15,5 mln odsłon (w tym 5,02 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 6 minut i 21 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest liderem stron kulinarnych pod względem liczby odwiedzających - miał ich o 56,1 tys. więcej niż Smaker.pl (należący do Grupy Interia.pl), a o 174 tys. więcej niż Ugotuj.to (Grupa Gazeta.pl). Natomiast Smaker.pl zanotował najwięcej odsłon (20,25 mln) i najdłuższy średni czas korzystania przez użytkownika (8 minut i 20 sekund).

W dalszej części rankingu znalazły się m.in. blog Kwestiasmaku.com (z 1,36 mln realnych użytkowników), dwie strony należące do Burda Media Polska: Przyslijprzepis.pl i Mojegotowanie.pl, a także sekcje kulinarne dwóch portali ogólnotematycznych: Onetu i WP.pl. Są tam również dwie witryny promujące ofertę firm z sektora żywności: KuchniaLidla.pl należąca do sieci dyskontów Lidl oraz Doradcasmaku.pl zarządzana przez producenta przypraw Prymat.

Zobacz tabelę


Durszlak.pl stracił w skali roku 0,72 pkt proc. zasięgu, 2,03 mln odsłon i 1:41 minuty średniego czasu korzystania przez użytkownika (to spadki o 9,3 proc., 11,6 proc. i 20,9 proc.). Z kolei Smaker.pl przy spadku zasięgu o 0,19 pkt proc. zanotował o 2,38 mln odsłon więcej (13,3 proc. w górę) i 59 sekund średniego czasu korzystania mniej (10,5 proc. w dół) niż rok wcześniej.

Największe wzrosty zasięgu osiągnęły Przepisy.pl (o 33,4 proc.), Przyslijprzepis.pl (o 62 proc.), KuchniaLidla.pl (o 31,8 proc.) i Mojewypieki.com (o 19,2 proc.) i Doradcasmaku.pl (o 30,2 proc.). Jednocześnie Przyslijprzepis.pl zyskał 1,77 mln odsłon (to 34,3 proc. w górę).

Za to Mytaste.pl zanotował spadek zasięgu o 31,3 proc. Natomiast Mojegotowanie.pl straciło 1,29 pkt proc. zasięgu i 3,64 mln odsłon (to 22,9 proc. i 38,9 proc. w dół).

Wszystkie witryny objęte w Megapanelu audytem site-centric zanotowały spadki średniego czasu spędzanego przez każdego użytkownika. Procentowo najwięcej straciły Mojegotowanie.pl (1:47 minuty, czyli 40,8 proc.), Mojewypieki.com (4:07 minuty, a więc 35 proc.), Gotujmy.pl (o 2:10 minuty, 33,4 proc.), Przyslijprzepis.pl (1:22 minuty, 27,8 proc.), Ugotuj.to (o 1:15 minuty, 23,2 proc.) i Gotowanie.onet.pl (o 2:05 minuty, 21,2 proc.).

Autor:tw

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas