Radio2013-10-10
27

Duże spadki Jedynki i Trójki, Radio ZET najsłabiej w historii

Większość głównych stacji radiowych zakończyło III kwartał br. ze spadkami udziałów. Radio ZET zanotowało najgorszy wynik w historii, sporo straciły też publiczne stacje Jedynka i Trójka. Wzrost odnotowało tylko RMF Classic.

Najpopularniejszym radiem w Polsce pozostaje niezmiennie RMF FM. Jak wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl, udział tej stacji spadł w III kwartale br. o 0,7 pkt. proc. do 24,6 proc. RMF FM straciło chociaż latem promowało się ogromną kampanią reklamową (więcej na ten temat).

Na drugim miejscu znalazło się Radio ZET z udziałem w okresie od lipca do września br. na poziomie 14,3 proc. po spadku o 0,05 pkt. proc. Tym samym stacja ta kolejny raz w tym roku zanotowała najniższy wynik w historii prowadzenia badań Radio Track.

Zobacz tabelę


Przedstawiciele Radia ZET nie chcą komentować tych danych, zasłaniając się rosnącymi wynikami w grupie docelowej Radia ZET, którą są słuchacze w wieku od 28 do 49 lat. - W tej grupie notujemy wzrosty z 16,2 proc. do 18,2 proc. - mówi nam Katarzyna Szczepanik, rzecznik prasowa Eurozetu.

Jak dodaje, w dni powszednie między 6.00 a 20.00 udział Radia ZET wzrósł rok do roku z 14,7 proc. do 15,4 proc. (w grupie słuchaczy 15-75) i z 15,4 proc. do 16,7 proc. (w grupie w 16-49).

Radio ZET w przeciwieństwie do RMF FM nie prowadziło letniej kampanii promocyjnej, chociaż zorganizowało trasę koncertową “Lato ZET i Dwójki”. Eurozet liczy, że na poprawę wyników rozgłośni wpłynie strategia parasolowa spółki, która ma zwiększyć rozpoznawalność głównej marki. Firma pod brandem Radia ZET w lipcu br. uruchomiła stację Gold (dowiedz się więcej), a od września br. zmieniła nazwę Chilli ZET na Radio ZET Chilli (więcej na ten temat).

Na trzeciej pozycji znalazła się Jedynka, której udział w rynku spadł z 12,9 proc. do 11,2 proc. Oczko niżej uplasowała się Trójka notująca spadek z 8,5 proc. do 6,9 proc. Zaś piąta pozycja należała do Radia Maryja, które straciło 0,3 pkt. proc. (jego wynik to 2,2 proc.).

Jedyny wzrost wśród głównych rozgłośni radiowych zanotowało będące na ósmym miejscu radio RMF Classic. Jego udział wzrósł o 0,2 pkt. proc. do 1 proc.

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Zobacz tabelę

 

Autor:pp/ mk

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas