W maju 2009 r. - w porównaniu do analogicznego miesiąca rokwcześniej - spadła sprzedaż większości największych gazetregionalnych. Na pozycje lidera wróciła "Gazeta Pomorska". Raportportalu Wirtualnemedia.pl.
Liderem sprzedaży ogółem* wśród dzienników regionalnych została"Gazeta Pomorska" (Media Regionalne) ze średnią 76780 egz. (rok wcześniej 84 703 egz.) - wynika z majowych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Drugie miejsce zajęła "Polska Dziennik Zachodni"(Polskapresse) - 75 866 egz. (rok wcześniej 88 983 egz.) ana trzecim uplasował się "Express Ilustrowany"(Polskapresse) - 49 516 egz. (spadek sprzedaży o 12proc.).
Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwszystkich największych dzienników regionalnych.
*sprzedaż ogółem to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie -taki sposób prezentowania danych rekomenduje ZKDP. W niektórychmediach przedstawiane są wyniki z kategorii "rozpowszechnianiepłatne razem", które obejmuje - oprócz sprzedaży ogółem - sprzedażw ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż30% ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedażyegzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przezwydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. wsamolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych wzamian za towary lub usługi.