Telewizja2013-06-04
10

Duże stacje tracą widzów. TVN liderem, „M jak miłość” hitem maja

W maju 2013 roku wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki udziałów w rynku telewizyjnym. Pozycję lidera wśród wszystkich widzów jak i w grupie komercyjnej zajęła telewizja TVN.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w maju 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła TVN. Względem maja 2012 roku jej udział zmniejszył się o 2,04 pkt. proc. i wyniósł 13,62 proc.

Z trzeciego na drugie miejsce awansowała TVP1, której udział jednak zmalał o 2,02 pkt. proc. do 12,63 proc. Natomiast na ostatnie miejsce podium spadł Polsat, którego wynik zmniejszył się o 2,76 pkt. proc. do 12,08 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,94 proc. do poziomu 10,57 proc.

Dużym wzrostem wyniku pochwalić się może zajmująca piąte miejsce w zestawieniu telewizja TVN7. Średni udział tej stacji w analizowanym okresie zwiększył się o 1,31 pkt. proc. do poziomu 3,62 proc. Oczko niżej uplasowała się TV4 (3,24 proc., wzrost o 0,68 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera również zajęła TVN, której udział w maju br. zmalał o 1,31 pkt. proc. do poziomu 15,33 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (13,33 proc. udziału, spadek o 3,12 pkt. proc.). Na ostatnie miejsce podium awansowała tutaj TVP2 (9,22 proc., - 1,46 pkt. proc.). Z kolei na czwartą lokatę spadła TVP1 (9,01 proc., - o 1,98 pkt. proc.).

Zobacz tabelę


Także wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do TVN, której średni udział wyniósł tutaj 16,55 proc., po spadku o 2,22 pkt. proc. Drugie miejsce z dużą stratą do lidera przypadło Polsatowi (12,82 proc. udziału, spadek o 2,17 pkt. proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (8,23 proc., - 1,08 pkt. proc.), a oczko niżej była TVP2 (8,22 proc., - 0,92 pkt proc.).

Zobacz tabelę


W maju 2013 roku największą widownię zgromadził nadawany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 28 maja br. obejrzało 6,83 mln widzów. Na drugim miejscu znalazł się finał „Ligi Mistrzów” z widownią wynoszącą 6,80 mln oglądających. Trzecia pozycja należała do serialu „Ranczo” (6,64 mln widzów).

W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 11 miejsc zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Sześć lokat należało do programów TVP2, dwie - do TVN, zaś jedna - do Polsatu.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas