TVN 24, lider kanałów tematycznych, w maju zanotował spadek udziału w rynku. Który kanał muzyczny, dokumentalny, dla dzieci, sportowy, filmowy wybieraliśmy najczęściej?
Jak wynika z danych TNS OBOP przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl, liderująca zestawieniu stacja informacyjna TVN 24 zanotowała w maju 2011 roku spadek udziału - o 14 proc. do poziomu 4,46 proc.
Drugie miejsce w rankingu top 30 stacji tematycznych zajął dziecięcy Mini Mini z wynikiem 0,89 proc. Stacja ta zanotowała taki sam wynik jak w zeszłym roku. W pierwszej dziesiątce znalazły się jeszcze trzy inne telewizje dziecięce: Disney Channel (miejsce czwarte, w dół o 29 proc.), Cartoon Network (miejsce siódme) oraz Disney XD (miejsce dziesiate).
Na trzecim miejscu najlepszych stacji tematycznych znalazł się AXN - najchętniej oglądany kanał filmowy, jego udział wyniósł 0,76 proc.. Drugie miejsce należało do kanału 13TH Street (0,52 proc. - wzrost o 33 proc.), a pierwszą trójkę uzupełnił kanał Comedy Central. z wynikiem 0,47 proc.
Najchętniej oglądanym kanałem muzycznym była Viva Polska (wzrost z 0,62 proc. do 0,63 proc.). Drugie miejsce należało do kanału 4 Fun TV a pierwszą trójkę uzupełniła MTV Polska.
Liderem w segmencie kanałów sportowych był w maju Eurosport (0,53 proc. - wzrost o 23 proc.), na czele stacji dokumentalno-przyrodniczych znalazł się kanał Discovery (0,74 proc.) a lifestylowych TVN Turbo (0,39 proc. - spadek o 5 proc.).
Wszystkie 30. topowych kanałów tematycznych miało w maju 2011 roku 17,47 proc. udziału, zaś rok wcześniej – 17,72 proc.
Zobacz tabelę
W grupie 16-49, czyli docelowej dla stacji komercyjnych, liderem TVN 24, której udział w rynku spadł z 3,43 proc. do 2,74 proc. Na drugim miejscu znalazła się Viva Polska, której udział wzrósł o 1 proc. do 1,12 proc.
W grupie 16-49 (miasta) zdecydowanym liderem oglądalności w maju 2011 roku pozostała TVN 24 przed kanałami Comedy Central i AXN.
Najpopularniejszą stacją w grupie widzów z dostępem do telewizji kablowej i/lub satelitarnej była w maju 2011 roku także TVN 24.