Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu był Polsat, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. W czołówce najchętniej oglądanych programów znalazły się: „Ojciec Mateusz”, „Fakty” i „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 maja 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził serial „Ojciec Mateusz”, którego ostatni premierowy odcinek oglądało 3,36 mln widzów, co przełożyło się na 21,75 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/ogladalnosc-telewizji-w-kwietniu-2017-raport-liderem-polsat ##
Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 2 maja obejrzało 3,24 mln widzów (27,33 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.
Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,06 mln widzów (emisja 7 maja; 3. pozycja). 2,67 mln oglądających miał pokazany 3 maja „Teleexpress” telewizyjnej Jedynki (8. pozycja).
Tuż za podium znalazł się teleturniej TVN „Milionerzy” (3,03 mln widzów; 18,45 proc. udziału; emisja 3 maja).
Pierwszą piątkę zamyka „Sprawa dla reportera” (2,94 mln widzów; 20,42 proc. udziału; emisja 4 maja).
Szóste miejsce zajął codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia” (2,94 mln widzów; 20,01 proc. udziału; również 4 maja).
Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek 2. edycji „MasterChef’a Junior’a” (2,63 mln widzów; emisja 7 maja w TVN; 9. pozycja w zestawieniu).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były tutaj „Kuchenne rewolucje”, które oglądało średnio 1,61 mln osób (28,33 proc. udziału).
Drugie miejsce zajął „MasterChef Junior” (1,35 mln widzów; 20,98 proc. udziału), a podium uzupełniają „Milionerzy” (1,25 mln widzów; 18,53 proc. udziału).
W czołowej piątce znalazły się jeszcze: dziennik „Fakty” (1,10 mln; 20,69 proc.) i film „Kamienie na szaniec” (990 tys.; 17,37 proc.).
Zobacz tabelę20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.
Zobacz tabelęUdział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,57 pkt. proc. do 10,49 proc.
Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,76 proc., po spadku o 0,48 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,97 proc. (w dół o 0,16 pkt. proc.).
Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 6,50 proc. (w dół o 1,28 pkt. proc.). Stacja ta w zeszłym tygodniu z powodu majówki m.in. nie pokazała jednak swoich hitowych seriali „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz części odcinków „Barw szczęścia”.
Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,21 proc. do 35,72 proc.
Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,26 proc.; do góry o 0,03 pkt. proc.).
Zobacz tabelęWśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,68 pkt. proc. do 12,24 proc.
Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,74 proc., po spadku udziału wynoszącym 1,50 pkt. proc.
Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 0,55 pkt. proc. do 5,96 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 1,28 pkt. proc. do 5,43 proc.).
Zobacz tabelęW grupie wiekowej 16-59 na pierwszym miejscu utrzymał się Polsat (w dół o 1,67 pkt. proc. do 11,42 proc.).
Zobacz tabelę