Telewizja2017-05-08
27

Duży spadek oglądalności Polsatu i TVP2, „Ojciec Mateusz” hitem tygodnia

"Ojciec Mateusz" (Artur Żmijewski) - fot. ATM Studio

Najchętniej oglądaną stacją telewizyjną wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu był Polsat, a w grupie 16-49 pierwsze miejsce zajął TVN. W czołówce najchętniej oglądanych programów znalazły się: „Ojciec Mateusz”, „Fakty” i „Wiadomości” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 1 do 7 maja 2017 roku, najwięcej widzów zgromadził serial „Ojciec Mateusz”, którego ostatni premierowy odcinek oglądało 3,36 mln widzów, co przełożyło się na 21,75 proc. udziału TVP1 w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 2 maja obejrzało 3,24 mln widzów (27,33 proc. udziału). Była to druga topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 zgromadziły 3,06 mln widzów (emisja 7 maja; 3. pozycja). 2,67 mln oglądających miał pokazany 3 maja „Teleexpress” telewizyjnej Jedynki (8. pozycja).

Tuż za podium znalazł się teleturniej TVN „Milionerzy” (3,03 mln widzów; 18,45 proc. udziału; emisja 3 maja).

Pierwszą piątkę zamyka „Sprawa dla reportera” (2,94 mln widzów; 20,42 proc. udziału; emisja 4 maja).

Szóste miejsce zajął codzienny serial Dwójki „Barwy szczęścia” (2,94 mln widzów; 20,01 proc. udziału; również 4 maja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się finałowy odcinek 2. edycji „MasterChef’a Junior’a” (2,63 mln widzów; emisja 7 maja w TVN; 9. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności były tutaj „Kuchenne rewolucje”, które oglądało średnio 1,61 mln osób (28,33 proc. udziału).

Drugie miejsce zajął „MasterChef Junior” (1,35 mln widzów; 20,98 proc. udziału), a podium uzupełniają „Milionerzy” (1,25 mln widzów; 18,53 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: dziennik „Fakty” (1,10 mln; 20,69 proc.) i film „Kamienie na szaniec” (990 tys.; 17,37 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 1,57 pkt. proc. do 10,49 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 9,76 proc., po spadku o 0,48 pkt. proc. Podium uzupełnia TVP1. Udział tej stacji wyniósł 8,97 proc. (w dół o 0,16 pkt. proc.).

Oczko niżej znalazła się TVP2, której tygodniowy wynik wyniósł 6,50 proc. (w dół o 1,28 pkt. proc.). Stacja ta w zeszłym tygodniu z powodu majówki m.in. nie pokazała jednak swoich hitowych seriali „M jak miłość”, „Na dobre i na złe” oraz części odcinków „Barw szczęścia”.

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 39,21 proc. do 35,72 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4 (4,26 proc.; do góry o 0,03 pkt. proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) liderem był TVN. Udział tej stacji zmniejszył się o 1,68 pkt. proc. do 12,24 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 11,74 proc., po spadku udziału wynoszącym 1,50 pkt. proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Jedynka (do góry o 0,55 pkt. proc. do 5,96 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (- 1,28 pkt. proc. do 5,43 proc.).

Zobacz tabelę

W grupie wiekowej 16-59 na pierwszym miejscu utrzymał się Polsat (w dół o 1,67 pkt. proc. do 11,42 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(27)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas