Telewizja2017-10-16
24

Polsat liderem w 4+, a TVN w 16-49 - TVP Info przed TVN24. „Fakty” na czele dzienników

Barbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL MaxfilmBarbara Kurdej-Szatan i Andrzej Młynarczyk; fot. MTL Maxfilm

Na pozycji lidera rynku telewizyjnego w zeszłym tygodniu utrzymał się Polsat,. Trzecie miejsce zajęła TVP1, która wyprzedziła siostrzaną TVP2. Wśród poszczególnych programów największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły hitowe seriale Dwójki oraz reality-show „Rolnik szuka żony” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

W minionym tygodniu, tj. w okresie od 9 do 15 października 2017 roku, tradycyjnie najwięcej widzów zgromadził obyczajowy serial „M jak miłość”, którego poniedziałkowy odcinek oglądało 5,87 mln widzów, co przełożyło się na 37,92 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął reality-show „Rolnik szuka żony”, który w zeszłą niedzielę na antenie Jedynki oglądało 3,95 mln widzów, co dało stacji 26,08 proc. udziału.

Podium uzupełnia medyczny serial „Na dobre i na złe”. Odcinek tej produkcji pokazany 11 października miał 3,89 mln oglądających, a jego SHR% wyniósł 25,78 proc.

Na kolejnej pozycji znalazł się codzienny serial „Barwy szczęścia”, który w poniedziałkowy wieczór w TVP2 śledziło 3,70 mln widzów (23,98 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym programem informacyjnym w zeszłym tygodniu były „Fakty” TVN, które 10 października na antenie tej stacji obejrzało 3,40 mln widzów (25,96 proc. udziału). Była to piąta topowa pozycja programowa w rankingu.

Z kolei najpopularniejsze konkurencyjne „Wiadomości” TVP1 na głównej antenie zgromadziły 2,84 mln widzów (emisja 15 października; 8. pozycja). Trzecim najchętniej oglądanym serwisem newsowym był „Teleexpress”, który 5 dni wcześniej w jedynce miał 2,21 mln widzów (20. pozycja).

Liderem oglądalności programów typu talent-shows znalazł się kolejny odcinek nowej edycji „Mam talent!” (2,75 mln widzów; emisja 14 października w TVN; 10. pozycja w zestawieniu).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 liderem oglądalności też był serial „M jak miłość”, który miał 1,85 mln osób, co dało Dwójce 30,95 proc. udziału.

Drugie miejsce zajęły „Kuchenne rewolucje” (1,50 mln widzów; 29,45 proc. udziału), a podium uzupełnia „Rolnik szuka żony” (1,30 mln widzów; 21,29 proc. udziału).

W czołowej piątce znalazły się jeszcze: kulisy „M jak miłość” (1,27 mln; 23,10 proc.) i „Na dobre i na złe” (1,19 mln; 21,35 proc.).

Zobacz tabelę

20 najlepiej oglądanych programów - grupa 16-59.

Zobacz tabelę

Udział liderującego Polsatu wśród wszystkich widzów w zeszłym tygodniu zmniejszył się o 2,09 pkt. proc. do 11,22 proc.

Drugi był TVN, którego udział w analizowanym okresie wyniósł 10,77 proc., po wzroście o 0,01 pkt. proc.

Na ostatnią lokatę podium awansowała TVP1, która z minimalną przewagą wyprzedziła siostrzaną TVP2. Udział Jedynki w zeszłym tygodniu wyniósł 8,74 proc., po wzroście względem poprzedniego o 0,42 pkt. proc.

Z kolei średni udział Dwójki wyniósł 8,73 proc. (jednak wzrost o 0,11 pkt. proc.).

Łączny udział tzw. „wielkiej czwórki” w zeszłym tygodniu w porównaniu do poprzedniego zmniejszył się z 41,01 proc. do 39,46 proc.

Pierwszą piątkę uzupełnia kanał TV4. Jego średni udział wyniósł 4,34 proc. (+ 0,21 pkt. proc.).

Dwie kolejne lokaty należały do stacji newsowych: TVP Info (4,05 proc. działu; + 0,24 pkt. proc.) oraz TVN24 (3,98 proc. działu; + 0,19 pkt. proc.)

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie 16-49 (docelowej dla stacji komercyjnych) na pozycję lidera awansował TVN, który wyprzedził tutaj Polsat. Udział tej stacji jednak zmniejszył się o 0,01 pkt. proc. do 13,77 proc.

Wynik drugiego Polsatu uplasował się na poziomie 12,62 proc. (w dół o 2,79 pkt. proc.).

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełniają: Dwójka (do góry o 0,38 pkt. proc. do 7,71 proc.) i Jedynka (+ 0,68 pkt. proc. do 5,64 proc.).

Zobacz tabelę

Wśród widzów w grupie wiekowej 16-59 pierwszy też był TVN (jednak w dół o 0,04 pkt. proc. do 12,55 proc.), który wyprzedził Polsat (- 2,40 pkt. proc. do 12,36 proc.).

Zobacz tabelę

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(24)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas