W październiku 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował magazyn „Auto-Moto”.
Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w październiku 2014 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,82 proc. i wyniosła 101 925 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie
Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 8,21 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 73 716 egz.
Wśród miesięczników pierwsze miejsce należało do magazynu „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer), który rok wcześniej był trzeci. Jego wynik sprzedażowy w październiku ub.r. wyniósł 39 782 egz., po wzroście o 0,89 proc. - jedynym w zestawieniu.
Drugą lokatę w analizowanym okresie zajął „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą na poziomie 37 825 egz., po spadku o 10,50 proc.
Ostatnia pozycja podium przypadła magazynowi „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który w październiku 2013 roku był liderem. Tytuł ten zanotował spadek, wynoszący 16,85 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 35 701 egz.
Natomiast największy spadek w segmencie miesięczników - o 19,87 proc. do 7 822 egz. - odnotował magazyn „Automobilista” (Automobilista). W zestawieniu uplasował się on na miejscu szóstym.
Zobacz tabelę
W październiku 2014 roku w porównaniu do września 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zmniejszyła się o 0,09 proc., a wynik „Auto Świata” - o 0,13 proc.
Natomiast wśród miesięczników jedynym wzrostem (o 6,52 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło tutaj „Auto-Moto” - było to 16,53 proc.
Zobacz tabelę
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.