W I kwartale 2007 roku spory spadek udziałów w rynku telewizyjnym odnotowała Dwójka, traci też lider - TVP1. Jak wygląda czołowa piętnastka?
Liderem rynku telewizyjnego w I kwartale 2007 pozostaje - z udziałami wynoszącym 24,38 proc. - telewizyjna Jedynka – wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl. Publiczna stacja odnotowała jednak spadek o 0,39 punkta procentowego w stosunku do analogicznego okresu 2006 roku.
Na drugim miejscu utrzymała się Dwójka, której udziały spadły jednak aż o 1,88 p.p. Z czwartego na trzecie awansował Polsat, który odnotował wzrost udziałów o 0,33 p.p. Słonecznej stacji udało się wyprzedzić TVN, który spadł na czwartą pozycję, zmniejszając swoje udziały o 0,11 p.p. Niezmiennie na piątym miejscu pozostaje TVP3, choć ten kanał również odnotował spadek udziałów (o 0,32 p.p.)
Najpopularniejsza stacją tematyczną w I kwartale 2007 roku był główny konkurent TVP3 – informacyjny kanał TVN24, który zwiększył udziały o 0,93 proc., dzięki czemu awansował z miejsca szóstego na piąte. TVN24 wyprzedził tym samym ponadregionalną telewizję TV4, która spadła w rankingu, choć jej udziały wzrosły (o 0,03 proc.)
Wszystkie publikowane dane odnoszą się do okresów 1 stycznia – 29 marca 2006 oraz 1 stycznia – 29 marca 2007.