W kwietniu br. strony czterech z pięciu czołowych portali horyzontalnych (wyjątkiem jest o2.pl) osiągnęły duże wzrosty odwiedzalności. Witryna WP.pl zyskała więcej niż konkurencyjna strona Onetu, wyprzedzając ją pod względem liczby odsłon.
Stronę główną WP.pl w zeszłym miesiącu odwiedziło 14,68 mln internautów, co dało 52 proc. zasięgu. Wykonali na niej 831,21 mln odsłon, na każdego przypadło średnio 56,6 - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych prze Wirtualnemedia.pl.
Analogiczna witryna Onetu zanotowała 13,52 mln użytkowników i 652,77 mln odsłon, przeciętnie po 48,3 odsłony na odwiedzającego. Obie witryny mają bardzo dużą przewagę nad konkurencją - zajmujące kolejne miejsca strony główne Interii i Gazeta.pl łącznie miały mniej użytkowników i odsłon niż każda z nich.
Na stronie głównej Interii w kwietniu br. 6,29 mln internautów wygenerowało 344,47 mln odsłon (średnio 54,7 na odwiedzającego), a analogiczna witryna Gazeta.pl miała 5,12 mln użytkowników i 129,07 mln odsłon (przeciętnie 25,2 na użytkownika).
Internet | RASP i YouTube zyskują - Grupa WP, OLX i Grupa Gazeta.pl ze spadkami (Gemius/PBI z kwietnia) |
Interia jako jedyny z czołowych wydawców w ramach badania Gemius/PBI korzysta od kilku miesięcy z podziału ruchu na stronie głównej na dwie kategorie: klasyczna strona główna oraz artykuły na stronie głównej (zajawki tekstów, przez które trzeba przeklikać, żeby dotrzeć do pełnych wersji). Interia podkreśliła, że według danych z lutego zdecydowaną większość ruchu na jej stronie głównej generują nie zajawki tekstów, tylko jej tradycyjna odsłona.
Zdecydowanie najniższe wyniki w rankingu miała strona główna o2.pl: zanotowała 1,7 mln użytkowników, 25,1 mln odsłon i 14,7 średniej liczby odsłon na odwiedzającego.
Strony główne pięciu portali łącznie zanotowały w minionym miesiącu 43,45 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 1,99 mld odsłon. W porównaniu do kwietnia ub.r. zyskały 9,75 mln odwiedzających (28,9 proc.) i 727,58 mln odsłon (57,8 proc.).
Na stronie głównej WP.pl przybyło 3,68 mln użytkowników (33,5 proc.) i 337,05 mln osłon (68,2 proc.). Analogiczna witryna Onetu zanotowała mniejsze wzrosty - o 2,4 mln odwiedzających (21,5 proc.) i 214,54 mln odsłon (48,9 proc.), przez w tej pierwszej statystyce została wyprzedzona przez serwis WP.pl.
Internet | Serwisy informacyjno-publicystyczne z dużymi wzrostami. Onet przed WP, Fakt.pl najbardziej w górę (TOP10) |
Duże wzrosty osiągnęły też strony główne Interii i Gazeta.pl. Pierwsza zyskała 1,35 mln użytkowników (27,2 proc.) i 135,08 mln odsłon (64,5 proc.), a druga - 1,22 mln użytkowników (31,4 proc.) i 35,43 mln odsłon (37,8 proc.).
Za to analogiczna witryna o2.pl zanotowała spadek liczby odwiedzających o 73,5 tys. (4,1 proc.) i wzrost liczby odsłon o 1,47 mln (6,2 proc.).