Telewizja2018-06-01
5

Polsat liderem w DVB-T, TV Puls wyprzedził TV4 i TVP Info

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w kwietniu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mogły cztery kanały nadające na MUX-8, a najwięcej straciła ATM Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W kwietniu 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, badającego oglądalność telewizji w Polsce, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Średni udział tej stacji w porównaniu do kwietnia 2017 roku zmniejszył się o 6,22 proc. i wyniósł 12,97 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 11,25 proc., po spadku o 7,25 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,51 proc. i wyniósł 10,08 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 6,81 proc. do 9,17 proc.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TV Puls, który awansował z miejsca siódmego. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,10 proc. (rok wcześniej było to 4,83 proc., co oznacza wzrost wynoszący 26,29 proc.). Trzy oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,12 proc., znalazł się siostrzany Puls 2 (do góry o 5,37 proc.), który awansował z miejsca dziewiątego.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Metro - 0,61 proc. udziału w marcu br., WP - 0,59 proc., Zoom TV - 0,58 proc. oraz Nowa TV - 0,52 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały największe wzrosty w zestawieniu względem kwietnia 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 117,86 proc., 210,53 proc., 163,64 proc. i 108 proc.

Z kolei największy spadek odnotowała ATM Rozrywka. Wynik ten stacji zmniejszył się o 27,83 proc. do 1,53 proc. Spadła ona z 13 na 18 miejsce.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w kwietniu 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 14,32 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 6,53 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 7,76 proc. do 12,12 proc. Na podium znalazła się jeszcze Dwójka (8,01 proc., w dół o 3,38 proc.).

Z szóstego na czwarte miejsce awansował TV Puls (7,26 proc.; + 28,50 proc.), który wyprzedził TV4 (5,76 proc.; - 4,48 proc.) i Jedynkę (6,45 proc.; + 3,70 proc.).

Również i tutaj zdecydowanie najwięcej zyskały kanały z MUX-8, a liderami pod tym względem były stacje Metro i WP - ich wzrost wyniósł po 130 proc. do odpowiednio 0,69 proc. i 0,46 proc. udziału.

Również i w tym ujęciu najwięcej straciła ATM Rozrywka - było to 30,47 proc. do 1,26 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas