Telewizja2018-09-02
3

Polsat liderem w DVB-T, TVP Info najbardziej w dół

Liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lipcu br. był Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał WP, a najwięcej straciło TVP Info - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2018 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem był Polsat - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2017 roku zmniejszył się o 5,50 proc. i wyniósł 12,37 proc.

Drugą pozycję zajęła TVP1, która zanotowała udział na poziomie 11,28 proc., po spadku o 2,42 proc.

Podium uzupełnia TVN, który awansował z miejsca czwartego. Jego średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,10 proc. i wyniósł 9,20 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVP2, której udział spadł o 0,91 proc. do 7,61 proc. Stacja ta przed rokiem była piąta.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info, które spadło z trzeciej lokaty. Jego udział spadł najbardziej w zestawieniu - o 30,50 proc. do 6,54 proc.

Kolejny był kanał TV Puls, który awansował z siódmej lokaty. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,55 proc. (rok wcześniej było to 4,85 proc., co oznacza wzrost wynoszący 14,43 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,68 proc., znalazł się siostrzany Puls 2 (do góry o 5,88 proc.).

14 miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w lipcu br. wyniósł 2,19 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca, gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę.

Od 23. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (WP - 0,59 proc. udziału w maju br., Nowa TV - 0,56 proc., Metro - 0,52 proc. oraz Zoom TV - 0,51 proc.). Wszystkie te stacje odnotowały wzrosty względem lipca 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 59,46 proc. (największy w zestawieniu wszystkich kanałów), 47,37 proc., 18,18 proc. i 6,25 proc.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2018 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T też zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,67 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 8,87 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zwiększył się o 6,16 proc. do 11,89 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (8,22 proc., do góry o 37,23 proc. - największy wzrost w zestawieniu), która wyprzedziła Dwójkę (5,96 proc.; - 5,55 proc.).

W tym ujęciu najwięcej straciło Polo TV - było to 32,09 proc. do 2,37 proc.

2,65 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas