Telewizja2019-08-27
7

TVP1 nowym liderem oglądalności w DVB-T, Zoom TV z największym wzrostem

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lipcu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła Czwórka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W lipcu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lipca 2018 roku zwiększył się o 10,73 proc. i wyniósł 12,49 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 12,44 proc., po wzroście o 0,57 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 17,87 proc. i wyniósł 8,97 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 6,52 proc. do 8,60 proc. Stacja ta spadła z trzeciej pozycji.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,77 proc. (rok wcześniej było to 6,54 proc., co oznacza wzrost wynoszący 3,52 proc.).

Najwięcej zyskał kanał Zoom TV, który awansował z 26. na 23. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 27,45 proc. do 0,65 proc.

Z kolei najwięcej straciła Czwórka, której wynik względem lipca ub.r. zmalał o 18,25 proc. do 4,39 proc. Kanał ten w zestawieniu był siódmy.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lipcu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,87 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, wzrost o 1,46 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 7,15 proc. do 11,04 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (7,59 proc., w dół o 7,66 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 57,30 proc. do 1,40 proc., odnotowała tutaj stacja TVP Historia. W tym ujęciu najwięcej straciła Nowa TV - było to 37,74 proc. do 0,33 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas