Telewizja2019-03-25
11

TVP1 nowym liderem w DVB-T, stacja wyprzedziła Polsat (dane za luty)

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu ex aequo pochwalić się mogły dwa kanały: Polo TV i Zoom TV, a najwięcej straciła TVP Rozrywka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W lutym 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do lutego 2018 roku zwiększył się o 9,62 proc. i wyniósł 13,45 proc. Przed rokiem stacja ta była druga.

Na drugą pozycję spadł z kolei Polsat, który zanotował udział na poziomie 11,83 proc., po spadku o 11,58 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 1,07 proc. i wyniósł 10,43 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 13,45 proc. do 8,30 proc.

W czołowej piątce znalazło się jeszcze TVP Info. Jego udział spadł o 4,59 proc. do 6,03 proc.

Kolejny był kanał TV Puls. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 5,69 proc. (rok wcześniej było to 5,54 proc., co oznacza wzrost wynoszący 2,71 proc.). Dwa oczka niżej, z udziałem na poziomie 4,32 proc. (wzrost o 13,68 proc.), znalazł się siostrzany Puls 2.

16. miejsce zajął TVP Sport, którego średni udział w naziemnej telewizji cyfrowej w lutym br. wyniósł 1,76 proc. Stacja ta na MUX-3 nadaje od 7 czerwca ub.r., gdzie zastąpiła TVP Rozrywkę. Z kolei od 22 grudnia ub.r. stacja w jakości HD jest dostępna również na ósmym multipleksie DVB-T (wraz z TVP Rozrywką, która powróciła do naziemnej telewizji cyfrowej).

Wspomniana wyżej TVP Rozrywka zanotowała spadek udziału w lutym br. względem lutego ub.r. o 83,24 proc. do 0,29 proc. Jednocześnie jest to największa strata w zestawieniu.

Od 21. do 26. miejsca w zestawieniu zajęły naziemne kanały, które wystartowały w 2016 roku (Zoom TV - 0,75 proc. udziału w lutym br. - rekordowy wynik w historii nadawania, WP - 0,67 proc., Metro - 0,63 proc. oraz Nowa TV - 0,45 proc.). Trzy pierwsze wyżej wymienione stacje odnotowały wzrosty względem listopada 2017 roku - wyniosły one odpowiednio 50 proc. (największy w zestawieniu wszystkich kanałów - ex aequo z Polo TV, którego wynik zwiększył się również o 50 proc. do 1,53 proc.), 4,69 proc. i 16,67 proc. Z kolei wynik Nowa TV się nie zmienił.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w lutym 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T utrzymał Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 12,77 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 15,21 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 18,14 proc. do 10,74 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (9,46 proc., do góry o 19,75 proc.), która wyprzedziła Dwójkę (8,52 proc.; + 1,43 proc.).

1,74 proc. udziału w tej grupie miał TVP Sport.

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 68 proc. do 0,84 proc., odnotowało tutaj Polo TV. Również i w tym ujęciu najwięcej straciła TVP Rozrywka - było to 76,98 proc. do 0,32 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas