Telewizja2019-09-16
7

TVP1 nowym liderem oglądalności w DVB-T, TVP2 wyprzedziła TVN

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej w sierpniu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał Zoom TV, a najwięcej straciła Eska TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W sierpniu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do sierpnia 2018 roku zwiększył się o 27,72 proc. i wyniósł 13,13 proc.

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 12,07 proc., po spadku o 9,45 proc.

Podium uzupełnia TVP2, która awansowała z czwartej lokaty. Jej średni wynik w analizowanym okresie zwiększył się o 7,74 proc. i wyniósł 8,63 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 17,64 proc. do 7,61 proc. Stacja ta spadła z trzeciej pozycji.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,84 proc. (rok wcześniej było to 6,49 proc., co oznacza wzrost wynoszący 5,39 proc.).

Najwięcej zyskał kanał Zoom TV, który awansował z 26. na 24. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 44 proc. do 0,72 proc.

Z kolei najwięcej straciła Eska TV, której wynik względem sierpnia ub.r. zmalał o 22,34 proc. do 0,73 proc. Kanał ten w zestawieniu spadł z 21. na 22. pozycję.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 w sierpniu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 13,23 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 10,61 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 16,72 proc. do 10,21 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (7,89 proc., do góry o 32,16 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (6,10 proc., do góry o 12,55 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 40 proc. do 1,40 proc., odnotowała tutaj stacja TVP3. W tym ujęciu najwięcej straciła Nowa TV - było to 29,41 proc. do 0,36 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas