Telewizja2019-10-24
9

TVP1 nowym liderem oglądalności w DVB-T, WP z największym wzrostem

Nowym liderem oglądalności wśród widzów naziemnej telewizji cyfrowej we wrześniu br. została TVP1, która wyprzedziła Polsat. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł kanał WP, a najwięcej straciła Eska TV - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

We wrześniu 2019 roku wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową najpopularniejszym kanałem była TVP1, która awansowała z miejsca drugiego - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnenedia.pl przez jednego z nadawców. Średni udział tej stacji w porównaniu do września 2018 roku zwiększył się o 9,87 proc. i wyniósł 12,80 proc.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Na drugą pozycję spadł Polsat, który zanotował udział na poziomie 11,35 proc., po spadku o 2,83 proc.

Podium uzupełnia TVP2. Jej średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 1,59 proc. i wyniósł 10,52 proc.

Tzw. „wielką czwórkę” uzupełnia TVN, którego udział spadł o 9,65 proc. do 8,43 proc.

W czołowej piątce znalazł się jeszcze kanał TVP Info. Jego średni udział w zeszłym miesiącu wyniósł 6,64 proc. (rok wcześniej było to 6,03 proc., co oznacza wzrost wynoszący 10,12 proc.).

Najwięcej zyskał kanał WP, który awansował z 24. na 22. lokatę. Jego wynik zwiększył się o 17,54 proc. do 0,67 proc.

Z kolei najwięcej straciła Eska TV, której wynik względem września ub.r. zmalał o 18,92 proc. do 0,60 proc. Kanał ten w zestawieniu spadł z 22. na 25. pozycję.

Wśród widzów w grupie komercyjnej 16-49 we wrześniu 2019 roku pozycję lidera oglądalności w DVB-T zajął Polsat. Stacja ta ze średnim udziałem na poziomie 12,61 proc. zanotowała, względem analogicznego okresu rok wcześniej, spadek o 1,33 proc.

Drugie miejsce zajął TVN, którego udział zmniejszył się o 8,03 proc. do 11,69 proc. Na podium znalazła się jeszcze Jedynka (8,76 proc., do góry o 20,16 proc.), a czwarte miejsce zajęła Dwójka (8,51 proc., + 3,78 proc.).

Czołową piątkę uzupełnia tutaj TV Puls (6,65 proc., do góry o 7,26 proc.).

Największy wzrost w zestawieniu, wynoszący 45,74 proc. do 1,37 proc., odnotowała tutaj stacja TVP3. W tym ujęciu najwięcej również straciła Eska TV - było to 29,79 proc. do 0,99 proc.

Nielsen Audience Measurement nie udostępnia danych o oglądalności TV Trwam, bo stacja nie podpisała umowy z instytutem.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas