Telewizja2013-06-06
5

DVB-T: TVP1 i Polsat liderami, rośnie ATM Rozrywka

Wśród odbiorców naziemnej telewizji cyfrowej w maju 2013 roku najchętniej oglądana była TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce zajął Polsat. Najwyższy wynik wśród stacji powstałych na potrzeby DVB-T odnotował kanał Puls 2.

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement, wśród widzów oglądających tylko naziemną telewizję cyfrową w maju 2013 roku liderem była TVP1, której udział w analizowanej grupie, po spadku względem kwietnia br. o 1,15 pkt. proc., wyniósł 17,58 proc. Stacja ta w całej populacji w rynku telewizyjnym była wiceliderem.

Drugie miejsce zajął Polsat, notując udział na poziomie 15,62 proc. po spadku o 0,05 pkt. proc. (stacja ta w całej populacji zajmowała miejsce trzecie).

Wśród odbiorców DVB-T na podium znalazła się jeszcze TVP2 z wynikiem na poziomie 13,57 proc. (wzrost o 0,22 pkt. proc.), a dopiero czwarte miejsce zajęła telewizja TVN (12,77 proc., do góry o 0,62 pkt. proc.). Natomiast w całej populacji to właśnie TVN była liderem, a Dwójka zajmowała miejsce czwarte (zobacz ten ranking).

Piąte miejsce w rankingu DVB-T należało do kanału TVP Info, którego udział w rynku wyniósł 5,82 proc. (- 0,89 pkt. proc.). Tuż za stacją informacyjną TVP znalazła się TVN7 (5,32 proc.; - 0,08 pkt. proc.), a dalej uplasowały się TV Puls (5,16 proc.; - 0,30 pkt. proc.) i TV4 (4,58 proc.; - 0,11 pkt. proc.).

Najwyższy wynik wśród stacji powstałych specjalnie do emisji w DVB-T osiągnęła w maju br. telewizja Puls 2 (3,51 proc.). Udział powyżej 1 proc. zanotowały jeszcze takie kanały jak TTV, ATM Rozrywka, Polo TV, Eska TV oraz TV6.

Na 16. pozycji uplasował się nowy kanał TVP Rozrywka, którego średni udział w analizowanym okresie uplasował się na poziomie 0,89 proc. (dowiedz się więcej o oglądalności tej stacji).

Zobacz tabelę


W grupie komercyjnej 16-49 w maju br. liderem oglądalności był Polsat. Stacja ta z udziałem na poziomie 17,36 proc. zanotowała względem poprzedniego miesiąca spadek o 0,44 pkt. proc. Drugie miejsce należało do stacji TVN, która osiągnęła udział na poziomie 13,58 proc. (w dół o 0,22 pkt. proc.). Ostatnią pozycję podium zajęła tutaj TVP1 (11,94 proc., - 0,67 pkt. proc.). Natomiast czwarte miejsce należało do TVP2 (11,88 proc., + 0,69 pkt. proc.).

Piąte miejsce w tym rankingu przypadło TV Puls (6,88 proc.), która zanotowała tutaj lepsze wyniki niż konkurencyjne TVN7 (5,74 proc.) i TV4 (5,20 proc.).

Zobacz tabelę


Prezentowane dane Nielsen Audience Measurement, uzyskane dzięki uprzejmości jednego z nadawców, dotyczą gospodarstw odbierających tylko DVB-T. 20 maja br. telewizja analogowa przestała być dostępna w kolejnych regionach (więcej na ten temat).

Autor:mk

Więcej informacji:DVB-T, naziemna telewizja cyfrowa

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas