Prasa2014-09-03
3

Dwutygodniki people tracą czytelników, najmocniej “Grazia” i “Gala”

W I półroczu 2014 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników people było „Party”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciły „Grazia” i „Gala”.  W samym czerwcu “Gala” jako jedyna w segmencie osiągnęła wzrost sprzedaży.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika “Party. Życie Gwiazd” (Edipresse Polska) w I półroczu 2014 roku wyniosła 285 525 egz. W porównaniu do I półrocza 2013 roku była ona niższa o 21,84 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął dwutygodnik „Show” (Wydawnictwo Bauer). Zanotował on spadek sprzedaży ogółem wynoszący 26,05 proc. i średni wynik na poziomie 222 416 egz. W I półroczu ub.r. „Show” kosztował 1,60 zł, a obecnie 1,99 zł. Na podium znalazł się jeszcze magazyn „Flesz” (Edipresse Polska). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma spadła w ciągu roku o 24,57 proc. do 166 969 egz.

W dół o 31,99 proc. poszybowała średnia sprzedaż ogółem zajmującej piąte miejsce “Gali” (Burda International Polska). Zakończyła ona I półrocze br. ze średnim wynikiem na poziomie 94 581 egz. Trzeba jednak podkreślić, że w okresie od stycznia do czerwca br. miała ona mniej wydań w promocyjnej cenie 0,99 zł niż rok wcześniej.

Z kolei największy spadek, wynoszący aż 42,98 proc., odnotowała „Grazia” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w pierwszych sześciu miesiącach br. uplasował się na poziomie 90 903 egz. Do końca maja br. tytułem kierowała Anna Zaleska, a od czerwca naczelną została Anna Janicka (więcej na ten temat).

Najmniej w zestawieniu straciła będąca na czwartej pozycji “Viva!” (Edipresse Polska) - jej średnia sprzedaż ogółem poszła w dół tylko o 13,39 proc. do 160 521 egz.

Zobacz tabelę


W czerwcu br. średnia sprzedaż ogółem lidera, czyli dwutygodnika “Party”, wyniosła 299 177 egz. po spadku o 16,09 proc. Na drugiej pozycji znalazło się “Show” (219 214 egz., spadek o 27,84 proc.).

Jedyny wzrost w zestawieniu wynoszący aż 61,34 proc. zanotowała “Gala”, zaś najwięcej straciła “Grazia” (34,7 proc.). “Gala” w czerwcu br. miała jedno wydanie w promocyjnej cenie 0,99 zł, zaś rok wcześniej numer z promocją cenową kosztował 2,99 zł.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Patryk Pallus

Więcej informacji:dwutygodniki people, Grazia, Gala, zkdp, Party

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas