Prasa2013-12-30
0

Dwutygodniki poradnikowe ze spadkiem sprzedaży po trzech kwartałach, „Przyjaciółka” na czele

Shutterstock.comShutterstock.com

W pierwszych trzech kwartałach 2013 roku liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dwutygodników poradnikowych dla kobiet była „Przyjaciółka”. Wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży, a najwięcej stracił „Naj”.

Średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) w okresie od I do III kwartału 2013 roku wyniosła 373 879 egz. i w porównaniu do analogicznego okresu 2012 roku była niższa o 18,06 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajęła „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której średni wynik w analizowanym okresie zmniejszył się o 20,23 proc. do 313 506 egz.

Na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Pani Domu” (Edipresse Polska), która awansowała z miejsca czwartego. Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła 215 533 egz., po jednak spadku w skali roku o 20,08 proc.

Czwarte miejsce zajął magazyn „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który do lipca ub.r. był miesięcznikiem. W pierwszych dziewięciu miesiącach br. sprzedawał się on średnio w liczbie 195 068 egz. W stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej (od lipca do września) jego wynik zmniejszył się o 42,85 proc. Był to jednocześnie największy spadek w zestawieniu.

Z kolei średnia sprzedaż ogółem „Naj” jako miesięcznika w okresie od stycznia do czerwca 2012 roku wyniosła 66 392 egz.

Zobacz tabelę


We wrześniu 2013 roku pierwsze miejsce także należało do „Przyjaciółki”, której średnia sprzedaż ogółem wyniosła 327 049 egz., po spadku z roku na rok o 17,78 proc. Drugą lokatę zajęła „Tina” (252 414 egz.; spadek o 26,47 proc.).

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił  dwutygodnik „Naj” - było to aż 51,46 proc. do 136 124 egz.

Zobacz tabelę

 

Autor:mk

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas