Reklama2005-04-18
0

Dynamiczny wzrost branży reklamy zewnętrznej

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.

Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.

Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:

1. Sprzedaż    17,45%
2. Rozrywka/Kultura   17,33%
3. Telekomunikacja   16,92%
4. Motoryzacja/Transport  14,24%
5. Żywność    13,29%

Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.

Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:

1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%
2. Systemy telefonii komórkowej   12,17%
3. Samochody      10,29%
4. Gazety codzienne       6,39%
5. Magazyny        5,89%

Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.

Zobacz tabelęCE" size=1>70 600 555,00 zł94 854 693,00 złwzrost sprzedaży w %100,00%126,36%169,77%

Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas