Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004
Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej zaprezentowała dane dotyczące wielkości sprzedaży naszej branży w pierwszym kwartale 2005 roku.
Wielkość sprzedaży branży reklamy zewnętrznej w Polsce wyniosła w pierwszym kwartale 2005 roku sumę: 94.854.693,00 zł i była wyższa o ponad 34 procent, aniżeli w tym samym okresie roku 2004. W stosunku do pierwszego kwartału roku 2003 wzrost ten wyniósł blisko 70 procent.
Dominujące sektory w pierwszym kwartale 2005 roku:
1. Sprzedaż 17,45%
2. Rozrywka/Kultura 17,33%
3. Telekomunikacja 16,92%
4. Motoryzacja/Transport 14,24%
5. Żywność 13,29%
Wraz z sektorem "Finanse/Marketing" (5,45%) stanowią one blisko 85% rynku reklamy zewnętrznej. Pierwsza piątka sektorów pozostaje niezmienna od dwóch latach. Występują natomiast przetasowania na poszczególnych miejscach.
Wśród kategorii produktów pierwsza piątka wygląda następująco:
1. Sieci handlowe, hipermarkety, galerie handlowe 13,92%
2. Systemy telefonii komórkowej 12,17%
3. Samochody 10,29%
4. Gazety codzienne 6,39%
5. Magazyny 5,89%
Uwagę zwraca znaczący procentowy wzrost wydatków na reklamę samochodów. Udział reklamy samochodów w stosunku do tego samego okresu roku 2004 powiększył się dwukrotnie.
Zobacz tabelęCE" size=1>70 600 555,00 zł
Zestawienie obejmuje firmy "pierwszej piątki (ze wszystkimi podmiotami z grupy): AMS S.A., Cityboard Media, Clear Channel Poland, Ströer Out of home Media oraz News Outdoor Poland. Raport zawiera także dane firm: Gigaboard Polska, Mini Media/Publiprox oraz Business Consulting.