Prasa2020-05-28
6

Joanna Gwis odchodzi z "Elle". Trwa rekrutacja na dyrektor artystyczną magazynu

Fot. YouTube/Marta MielcarekFot. YouTube/Marta Mielcarek

Wydawnictwo Burda Media Polska rozpoczęło rekrutację na dyrektor artystyczną magazynu "Elle". Jak się okazało, z redakcji odchodzi Joanna Gwis, która dotąd pełniła tę funkcję. - Postanowiłam rozstać się z branżą magazynową. W najbliższym czasie będę zajmować się czymś zupełnie innym - powiedziała Wirtualnemedia.pl Gwis.

W poniedziałek wydawnictwo Burda zamieściło na swojej stronie internetowej ogłoszenie o poszukiwaniu dyrektora artystycznego magazynu "Elle". Joanna Gwis, pełniąca tę funkcję odchodzi z magazynu.

- Sama wypowiedziałam umowę. Wiem, że teraz jest ogromne poruszenie na rynku w związku z koronawirusem, ale zrobiłam to z własnej woli i niezależnie od pandemii. Zresztą chciałam to zrobić wcześniej, była już nawet rekrutacja na moje stanowisko, ale namówiono mnie, żebym została - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Joanna Gwis.

Graficzka dodaje, że postanowiła rozstać się z branżą magazynową. - Nie mówię, że na zawsze, ale w najbliższym czasie będę zajmować się czymś zupełnie innym. Nie mogę jeszcze mówić, co to będzie. Kończę numer z cudowną redakcją "Elle", a później nasze drogi zawodowe się rozchodzą, choć mam nadzieję, że nie towarzyskie, bo to rewelacyjni, kreatywni ludzie - dodaje.

Nowa makieta magazynu "Elle"

Jak się dowiedzieliśmy, graficzka we współpracy z redaktor naczelną "Elle" Martą Dróżdż w ostatnich miesiącach stopniowo zmieniła makietę magazynu, nie robiąc przy tym rewolucji. - Zmieniło się wszystko oprócz krojów pisma, aby czytelnik nie przeżył szoku, otwierając magazyn. Zostawiam unowocześnioną makietę nowej dyrektor artystycznej - mówi nam Joanna Gwis.

Joanna Gwis jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi, gdzie w 2000 r. uzyskała dyplom w pracowni Projektowania Grafiki Wydawniczej i Pracowni Drzeworytu. Zajmuje się projektowaniem graficznym, ilustracją i książką autorską.

Jako projektantka i ilustratorka współpracuje z wieloma wydawnictwami, m. in. z Wydawnictwem Naukowym PWN, Wydawnictwem Egmont, Gdańskim Wydawnictwem Psychologicznym, National Geographic, Muratorem, Agorą SA, i Nową Erą. Po godzinach prowadzi od 2009 r. blog Kavkadesign, na którym dzieli się, jak pisze, "swoimi inspiracjami, myślami, zdjęciami".

Burda żegna się z prawie 50 pracownikami

W połowie kwietnia wydawnictwo Burda Media Polska zdecydowało o zwolnieniu około 50 pracowników. Jak ustalił portal Wirtualnemedia.pl, powodem mają być gospodarcze skutki epidemii koronawirusa. Wypowiedzenia otrzymali zarówno dziennikarze z redakcji magazynów Burdy, jak i pracownicy innych działów. Pracę straciło m.in. kilka osób z biura reklamy, projektów specjalnych, badań focusowych, fotoedytorzy, kilka osób z redakcji "Gali", "Elle" i "Glamour". Z niektórymi pracownikami firma pożegnała się za porozumieniem stron.

Wydawnictwo Burda Media Polska w 2018 roku zanotowało spadek wpływów sprzedażowych o 8,2 proc. do 145 mln zł, a jego zysk netto zmalał z 2,65 mln zł do 679 tys. zł, do czego przyczyniły się odpisy zapasów i należności. Mocno zmniejszyły się przychody ze sprzedaży magazynów i książek, a minimalnie wzrosły wpływy reklamowe.

W 2018 roku w firmie pracowały średnio 252 osoby na etacie: 106 w redakcjach, 71 w zespołach reklamy, 28 w działach finansów i kadr, 19 w pionach kolportażu i prenumeraty, a 8 w dziale produkcyjnym. Do tego dochodziło 20 innych pracowników umysłowych. W ciągu roku zatrudnienie zmniejszyło się o 19 pracowników.

Autor:Beata Czuma

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas