Internet2017-07-19
10

Działy informacyjne portali: WP wyprzedziła Onet, mocno w górę Interia

Sekcja informacyjna WP.pl po sporym wzroście odwiedzalności w skali roku wyprzedziła analogiczny dział Onetu. Duży wzrost zasięgu osiągnęła również Interia, dzięki czemu zmniejszyła dystans dzielący ją do Gazeta.pl.

W czerwcu br. serwis WP Wiadomości odwiedziło 6,2 mln realnych użytkowników (czyli 22,93 proc. wszystkich polskich internautów), którzy wykonali w nim 103,51 mln odsłon. Spędzili oni na stronie 3,11 mln godzin, tak więc na każdego przypadło średnio 30 minut - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Sekcja informacyjna Onetu zanotowała o 451,1 tys. użytkowników, 25,51 mln odsłon i 713,4 tys. godzin mniej niż witryna WP.pl. Ze strony Onetu przeciętny odwiedzający korzystał przez niecałe 25 minut.

Znacznie niższe wyniki osiągnęły działy informacyjne Gazeta.pl i Interii. Pierwszy przy 3,77 mln użytkowników miał 65,35 mln odsłon i 1,14 mln godzin korzystania (średnio nieco ponad 18 minut na odwiedzającego), a drugi - przy 3,07 mln użytkowników zanotował 37,43 mln odsłon i 1,02 mln godzin korzystania (prawie 20 minut na użytkownika).

Sekcje portali określane jako Wiadomości i Fakty zawierają głównie informacje o bieżących wydarzeniach politycznych i społecznych. Przy czym działy różnych portali nie mają identycznych zakresów tematycznych. Onet  w październiku ub.r. treści regionalne wydzielił z sekcji Wiadomości jako osobne witryny w domenie onet.pl. W Agorze witryny regionalne działają w domenie wyborcza.pl, a nie gazeta.pl. Natomiast na WP.pl i Interii strony o tematyce regionalnej są częściami głównych sekcji informacyjnych.

Zobacz tabelę

Na WP.pl dział informacji odwiedziło 45,11 proc. wszystkich użytkowników portalu, a na Gazeta.pl - 42,93 proc. W przypadku Interii ten wskaźnik wyniósł 24,11 proc., a w przypadku Onetu - 33,81 proc.


Jeśli chodzi o odsłony, to na Gazeta.pl sekcja informacyjna zapewniła aż 21,7 proc. odsłon całego portalu. W przypadku pozostałych portali było to jedynie 4-5 proc.

Zobacz tabelę

Na samych komputerach sekcja informacyjna WP.pl miała mniejszą przewagę zasięgową nad analogicznym działem Onetu (4,08 mln użytkowników wobec 3,99 mln), a Gazeta.pl - nad Interia.pl (1,95 mln użytkowników wobec 1,94 mln).

W dziale Interii odwiedzający spędzili więcej czasu (652,1 tys. godzin) niż w sekcji Gazeta.pl (598,5 tys. godzin).

Zobacz tabelę

Na smartfonach i tabletach dział informacyjny WP.pl miał 3,6 mln użytkowników i 47,52 mln odsłon (o 549 tys. użytkowników i 14,2 mln odsłon więcej niż analogiczna sekcja Onetu). Sekcja Gazeta.pl, mając o 591,8 tys. użytkowników mniej od działu Onetu, zanotowała tylko minimalnie mniej odsłon.

Zobacz tabelę


W skali roku sekcja WP.pl zanotowała wzrost zasięgu z 22,07 do 22,93 proc., czyli o 3,9 proc. Jednocześnie liczba odsłon strony zwiększyła się o 29,45 mln (39,8 proc. w górę), a czas korzystania - o 113,45 tys. godzin (3,8 proc. w górę).

Witrynie pod względem liczby użytkowników i odsłon udało się wyprzedzić stronę Onetu, która rok do roku straciła 21 proc. zasięgu (spadek z 26,92 do 21,27 proc.), a także 75,92 mln odsłon (49,3 proc. w dół) i 1,73 mln godzin czasu korzystania przez użytkowników (41,9 proc. w dół).

Sekcja informacyjna Gazeta.pl przy spadku zasięgu o 2,8 proc. zanotowała wzrost liczby odsłon o 2,78 mln (czyli 4,4 proc.) i spadek czasu korzystania o 40,1 tys. godzin (3,4 proc. w dół).

Z kolei dział informacyjny Interii zyskał w skali roku 11,49 proc. zasięgu. Jednocześnie wzrosła liczba odsłon witryny (minimalnie - o 139,5 tys., czyli 0,37 proc.) i czas spędzany na niej przez użytkowników (o 110,46 tys. godzin, a więc 12,15 proc.).

Podawanie, o ile zmieniła się w ciągu roku liczba użytkowników, jest mało miarodajne, ponieważ w czerwcu ub.r. łączna liczba polskich internautów była znacząco niższa niż w czerwcu br.

Autor:tw

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas