Telewizja2014-05-08
5

„Dzień dobry TVN” lepsze od „Pytania na śniadanie”. Oba magazyny tracą widzów

W pierwszych miesiącach tego roku oba programy śniadaniowe nadawane w głównych stacjach zanotowały spadki oglądalności. Jednak mniej straciło „Dzień dobry TVN”, które minimalnie powiększyło przewagę nad „Pytaniem na śniadanie”.

Z danych Nielsen Audiencje Measurement dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w okresie od 2 stycznia do 6 maja 2014 roku średnia widownia „Dzień dobry TVN”, nadawanego w dni powszednie o godz. 8.00 i w weekendy o 8.30, wyniosła 629 tys. osób. Przełożyło się to na 12,84 proc. udziału TVN w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 16,24 proc. w grupie komercyjnej 16-49. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej magazyn stracił 60 tys. widzów. Wówczas śledziło go bowiem 689 tys. osób przy udziale wynoszącym odpowiednio 14,29 proc. i 17,11 proc. udziału.

Konkurencyjne „Pytanie na śniadanie” TVP2 w tym samym okresie miało średnio 419 tys. widzów przy udziale w rynku wynoszącym odpowiednio 9,63 proc. i 7,29 proc. Rok wcześniej program miał o 64 tys. widzów więcej - śledziło go 483 tys. osób, a jego udział wynosił odpowiednio 11,21 proc. i 9,23 proc. Magazyn ten oglądać można jednak od poniedziałku do soboty o 8.00, w niedziele nie jest nadawany.

Zobacz tabelę


W analizowanym okresie najchętniej oglądany odcinek „Dzień dobry TVN”, pokazany 2 lutego br., obejrzało 1,34 mln widzów. Natomiast ten drugi magazyn największą oglądalność osiągnął 3 maja br., gdy program śledziło 758 tys. osób. Należy pokreślić fakt, iż wszystkie topowe wydania obu programów pokazano w weekendy.

Zobacz tabelę

Autor:mk

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas