Telewizja2008-12-08
1

'Dzień dobry TVN' wygrywa z 'Pytaniem na śniadanie' Dwójki

W kończącym się właśnie jesiennym sezonie telewizyjnym nadawany wdni powszednie morning show "Dzień dobry TVN" cieszy się większąpopularnością niż konkurencyjne "Pytanie na śniadanie", którepokazuje na swojej antenie Dwójka.

W okresie od września do listopada br. "Dzień dobry TVN" w dnipowszednie gromadziło 593 tys. widzów przy udziale w rynku napoziomie 18,03 proc. - wynika z danych AGB Nielsen Media Reserachprzygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Oznacza towzrost w stosunku do analogicznego okresu ubiegłego roku, gdyśrednia oglądalność programu wynosiła 509 tys. osób, a jego udziałkształtował się na poziomie 14,29 proc. Trzeba jednak dodać, żeobecnie "Dzień dobry TVN" emitowane jest między 8.30 a 10.55, a roktemu w okresie od września do początku października zaczynało się o8.00 i kończyło przed 10.00.

Słabiej niż w ubiegłym roku radzi sobie natomiast emitowane wTVP 2 "Pytanie na śniadanie", które ustępuje w oglądalnościkomercyjnemu konkurentowi. W okresie od września do listopada br.nadawany od 8.00 do ok. 10.10 magazyn przyciągał bowiem przedekrany 530 tys. widzów, zaś rok temu, gdy program zaczynał się o9.00 i kończył ok. 10.50, gromadził więcej, bo 599 tys.oglądających. Przeniesienie pory emisji "Pytania..." sprawiłojednak, że mimo spadku widowni magazynu, nie zmalał, ale nawetnieco poszedł w górę jego udział w rynku - z 16,86 proc. jesienią2007 roku do 16,91 proc. obecnie.

TVN jest zadowolona z rosnących wyników oglądalności swojegomorning show, który został nowym porannym liderem. - Coraz więcejwidzów wybiera naszą formułę porannego programu, ceni oryginalnepomysły, nowatorskie rozwiązania. Chcemy być aktualni i jaknajbliżej widza. Pamiętamy, że nie robimy telewizji dla siebie -komentuje Remik Maścianica, producent "Dzień dobry TVN". Stacjasnuje już plany na przyszły rok. - Otrzymujemy wiele sygnałów odnaszych widzów, że program powinien zaczynać się wcześniej -zdradza Maścianica.

Dane telemetryczne pokazują, iż oba poranne magazyny przyciągająprzed telewizory głównie kobiety, widzów w średnim wieku istarszych, mieszkańców największych miast i osoby z wykształceniemśrednim. "Dzień dobry TVN" dodatkowo oglądają chętnie ludziemieszkający w średnich miastach i legitymizujący się wykształceniemwyższym, natomiast "Pytanie..." cieszy się też dużą popularnościąwśród mieszkańców wsi i widzów z wykształceniem podstawowym.

Wzrostowa tendencja oglądalności, jaką notuje tygodniowe wydanie"Dzień dobry TVN", nie jest obecna w przypadku wydaniaweekendowego. W okresie od 23 sierpnia do 30 listopada br. nadawanyw soboty i niedziele morning show przyciągał 970 tys. osób, a jegoudział w tynku wynosił 16,29 proc. Natomiast w analogicznym okresie2007 roku widownia programu w te dni wynosiła 1,09 mln osób przyudziale w rynku, który kształtował się na poziomie 18,04 proc.

Wpływy reklamowe z wydań weekendowych w analizowanym okresie2008 roku wyniosły 27,9 mln zł. Niewiele więcej, bo 30,4 mln zł zreklam, przyniosły TVN-owi wydania nadawane w dni powszednie, któremiały o niecałą połowę mniej widzów niż odcinki weekendowe, ale zato w każdym tygodniu pojawiały się na antenie pięć razy, a nie dwa.Przychody ze spotów nadawanych w TVP 2 przy "Pytaniu na śniadanie"wyniosły natomiast 18,7 mln zł.

Widownia tygodniowego 'Dzień dobry TVN" i "Pytania naśniadanie" jesienią 2008 i 2007 roku

Zobacz tabelę


Zobacz tabelę

Widownia weekendowego "Dzień dobry TVN" jesienią 2008 i2007 roku

Zobacz tabelę

Porównanie profilu widowni porannychmagazynów

Zobacz tabelę

Autor:pp / ks

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas