Telewizja2011-06-28
8

“Dzień dobry TVN” zmniejszyło przewagę nad “Pytaniem”

“Dzień dobry TVN” w okresie od września ub.r. do czerwca br. miało większą oglądalność niż konkurencyjne “Pytanie na śniadanie” Dwójki. Oba programy straciły widzów, jednak to magazyn TVN zanotował znacznie większy spadek.

“Dzień Dobry TVN” w dni powszednie śledziło średnio 612 tys. osób, co dawało TVN-owi 15,66 proc. udziału w grupie 4+ i 18,60 proc. w komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl. Program stracił ponad 60 tys. widzów w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej, gdy gromadził przed ekranami telewizorów 675 tys. oglądających, a udział stacji wynosił odpowiednio 17,15 proc. i 19,38 proc.

>>> Alicja Resich-Modlińska: To TVN kopiuje „Pytanie na śniadanie”

Z kolei nadawane w Dwójce “Pytanie na śniadanie” zanotowało w minionym sezonie średnią oglądalność na poziomie 542 tys. widzów. Udział TVP 2 w czasie emisji magazynu wyniósł 14,29 proc. w 4+ i 11,73 proc. w 16-49. Rok wcześniej, morning show Dwójki gromadził tylko ok. 15 tys. widzów więcej - średnio 556 tys., a jego udział wynosił odpowiednio 14,41 proc. i 12,45 proc.

Zobacz tabelę


Trzy najpopularniejsze odcinki “DD TVN” w sezonie 2010/2011 przekroczyły liczbę miliona widzów. Były to jednak wydania pokazane w dni świąteczne (m.in. 3 maja i 6 stycznia), gdy nie było “Pytania na śniadanie”. Natomiast najchętniej oglądane odcinki tego drugiego magazynu miały ponad 800 tys. oglądających.

Zobacz tabelę


Z kolei wydania weekendowe “Dzień dobry TVN” śledziło średnio 984 tys. widzów przy udziale na poziomie 14,99 proc. w 4+ i 17,55 proc. w 16-49. Rok wcześniej widownia morning show w soboty i niedziele wynosiła 1,05 mln osób, miało ono także wyższe udziały (odpowiednio 15,71 proc. i 17,89 proc.). Program pozostał jednak liderem pasma, drugie miejsce z udziałem na poziomie 13,50 proc. zajął Polsat, a trzecia była TVP 2 (12,66 proc.).

Zobacz tabelę


>>> Remik Maścianica: Morning show to dochodowy biznes

Wpływy reklamowe z wydań “Dzień dobry TVN” nadawanych w dni powszednie wyniosły 108 mln zł, zaś “Pytanie na śniadanie” przyniosło z reklam w tym samym okresie 74 mln zł. Przychody weekendowego “DD TVN” to z kolei 70 mln zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

“Pytanie na śniadanie” przez całe lato emitowane będzie normalnie w dni powszednie o 8.30   Natomiast “Dzień dobry TVN” w okresie wakacyjnym będzie mieć tylko wydania weekendowe.

Autor:pp

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas