Prasa2014-10-09
0

„Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Pomorska” na czele sprzedaży e-wydań

W sierpniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce należało do „Gazety Pomorskiej”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w sierpniu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 145 egz. W skali roku tytuł ten zanotował wzrost wynoszący 1,08 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 226 egz., czyli o 95,72 proc. większym, niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 1,55 proc. do 2 297 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 2 180 egz., po wzroście o 27,41 proc.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 243,01 proc., osiągnęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication) plasująca się oczko niżej z wynikiem 1 595 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,22 proc.

W sierpniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,16 proc. i wyniósł 919 egz.

Zobacz tabelę


Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w sierpniu br. należała do „Gazety Pomorskiej” (Media Regionalne). Jej wynik wyniósł 388 egz., po wzroście w porównaniu do sierpnia ub.r. o 345,98 proc. Rok wcześniej tytuł ten był dziewiąty.

Z ósmego na drugie miejsce awansował „Dziennik Zachodni” (Polskapresse), którego średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 268,75 proc. do 354 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse), który rok wcześniej był piąty. Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w sierpniu 2014 roku wyniosła 349 egz., po wzroście o 139,04 proc.


Największym wzrostem - o 619,23 proc. do 187 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 20. na 10.

Z kolei największy spadek zanotował „Dziennik Łódzki” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca czwartego na 14. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 34,67 proc. i ostatecznie wyniósł 98 egz.

Zobacz tabelę

E-wydania to dostępne w Internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas