Prasa2014-06-10
5

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań. Straciła tylko „Gazeta Wyborcza”

W kwietniu 2014 roku najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”. Największym wzrostem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy”, z kolei jedyny spadek odnotowała „Gazeta Wyborcza”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w kwietniu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 307 egz. W skali roku tytuł ten zyskał 4,37 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 296 egz., czyli o 21,84 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), który rok wcześniej był czwarty. Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 6,39 proc. do 2 414 egz.

Z kolei na czwarte miejsce spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 964 egz., po spadku o 13,59 proc. - jedynym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 192,37 proc., osiągnął „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) plasujący się na miejscu siódmym z wynikiem 383 egz.

Natomiast największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym aż 32,74 proc., pochwalić się mógł „Parkiet” (Gremi Business Communication).

W kwietniu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 15,46 proc. i wyniósł 1 017 egz.

Zobacz tabelę


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas