Prasa2014-09-18
1

„Dziennik Gazeta Prawna” liderem sprzedaży e-wydań wśród dzienników

W lipcu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych osiągnął „Dziennik Gazeta Prawna”, a najwięcej zyskał „Parkiet”. Natomiast wśród dzienników regionalnych pierwsze miejsce zajął „Gazeta Wrocławska”.

„Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) w lipcu br. zanotował średnią sprzedaż e-wydań wynoszącą 9 083 egz. W skali roku tytuł ten zanotował stratę wynoszącą 4,25 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Druga pozycja w badanym okresie należała do „Rzeczpospolitej” (Gremi Business Communication) ze średnim wynikiem na poziomie 7 214 egz., czyli o 54,41 proc. większym niż rok wcześniej.

Na podium uplasował się jeszcze „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska). Średnia sprzedaż e-wydań tego dziennika zwiększyła się rok do roku o 4,27 proc. do 2 320 egz.

Tuż za podium uplasowała się „Gazeta Wyborcza” (Agora), której sprzedaż e-wydań w analizowanym okresie wyniosła 1 990 egz., po spadku o 6,75 proc. - największym w zestawieniu.

Największy wzrost sprzedaży e-wydań, wynoszący 241,29 proc., osiągnął „Parkiet” (Gremi Business Communication) plasujący się oczko niżej z wynikiem 1 587 egz. Tytuł ten pochwalić się mógł również największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 35,21 proc.

W lipcu 2014 roku tylko jeden dziennik wykazał sprzedaż mutacji cyfrowych. Była to „Gazeta Wyborcza”, której wynik w porównaniu do analogicznego miesiąca 2013 roku zmalał o 20,81 proc. i wyniósł 894 egz.

Zobacz tabelę


Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych pozycja lidera średniej sprzedaży e-wydań w lipcu br. należała do „Gazety Wrocławskiej” (Polskapresse). Jej wynik wyniósł 401 egz., po wzroście w porównaniu do lipca ub.r. o 178,47 proc. Rok wcześniej tytuł ten był siódmy.

Z ósmego na drugie miejsce awansowała „Gazeta Krakowska” (Polskapresse), której średni wynik e-wydań w analizowanym okresie zwiększył się o 70,42 proc. do 242 egz.

Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (też Polskapresse). Średnia sprzedaż e-wydań tego tytułu w lipcu 2014 roku wyniosła 230 egz., po wzroście o 32,95 proc.

Największym wzrostem - o 540 proc. do 160 egz. - pochwalić się mogło „Echo Dnia” (Media Regionalne). Dziennik ten awansował z pozycji 21. na 6.

Z kolei największy spadek zanotował „Express Ilustrowany” (Polskapresse), który w rankingu spadł z miejsca szóstego na czternaste. Średni wynik tej gazety zmalał bowiem o 56,16 proc. i ostatecznie wyniósł 64 egz.

Zobacz tabelę

 


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.
Mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety (iPady, Kindle). Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.
Z kolei sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas