Prasa2013-05-10
2

„Dziennik Gazeta Prawna” sprzedaje najwięcej e-wydań, spory wzrost „Faktu”

W marcu 2013 roku największą średnią sprzedaż wydań elektronicznych wśród gazet codziennych miał „Dziennik Gazeta Prawna”, a największym wzrostem w tej kategorii pochwalić się może „Fakt”. Wśród tzw. mutacji cyfrowych liderem była „Gazeta Wyborcza”.

Wśród e-wydań w marcu 2013 roku największą średnią sprzedaż zanotował „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) z wynikiem na poziomie 8 704 egz. W porównaniu do marca 2012 roku tytuł ten zyskał 53,37 proc. Miał on drugi największy udział sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, który wyniósł 17,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” (Gremi Media) z wynikiem na poziomie 5 090 egz., czyli o 21,28 proc. większym niż w marcu 2012 roku.

Trzecia lokata należała do „Gazety Wyborczej” (Agora). Jej sprzedaż e-wydań wyniosła w analizowanym okresie 2 289 egz., czyli o 13,32 proc. więcej niż rok wcześniej.

Czwartą pozycję zajął „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska), którego sprzedaż e-wydań wzrosła o 37,79 proc. do 2 228 egz. Dziennik ten pochwalić się mógł największym udziałem sprzedaży e-wydań w sprzedaży ogółem, wynoszącym 18,72 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży e-wydań pochwalić się mógł „Fakt” (Axel Springer Polska). Wyniósł on 56,72 proc. Ale tytuł ten sprzedawał zaledwie 105 egz. elektronicznych numerów.

W marcu 2013 roku tylko trzy dzienniki wykazały sprzedaż mutacji cyfrowych. Liderem z 1 216 egz. była „Gazeta Wyborcza” (dziennik ten mutacje cyfrowe raportuje od lipca ub.r.). Na drugim miejscu znalazła się „Rzeczpospolita” z 450 egz. (wzrost o 3,93 proc.), a na trzecim - „Parkiet” (87 egz., wzrost aż o 690,91 proc.)

Zobacz tabelę


E-wydania to dostępne w internecie wersje gazet, identyczne pod względem zawartości z wersjami papierowymi. Ich sprzedaż wraz ze sprzedażą wydań drukowanych zaliczana jest do sprzedaży ogółem.

Z kolei mutacje cyfrowe to wydania różniące się finalnie od wersji papierowych, wzbogacone np. o dodatkowe zdjęcia czy multimedia. Raportowane są tutaj np. wydania dzienników na tablety - iPad czy Kindle. Sprzedaż mutacji cyfrowych nie jest zaliczana do sprzedaży ogółem.

Autor:mk

Więcej informacji:e-wydań, e-wydanie, mutacja cyfrowa

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas