Średnia sprzedaż "Faktu" i "GW" spadła w lipcu o 5%. Ostro w dół poszybował "Super Express" i "Gazeta Prawna".
W lipcu liderem sprzedaży dzienników ogólnopolskich pozostał "Fakt", wydawany przez koncern Axel Springer Polska. Sprzedaż "Faktu" była jednak niższa o ponad 5 proc. niż rok wcześniej i wyniosła 485 494 egzemplarzy, poinformował we wtorek Związek Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP).
Średnia sprzedaż drugiej „Gazety Wyborczej” wyniosła 401 752 egz. wobec 421 927 egz. rok wcześniej (spadek o 5 proc.). Na trzecim uplasował się „Dziennik” (Axel Springer Polska) - 197 677 egz. (w czerwcu 214.826 egz. - szczegóły - kliknij).
Kolejne miejsce zajęła „Rzeczpospolita” – 153 215 sprzedanych egz. wobec 152 637 egzemplarzy w lipcu 2005 roku.
Drugi tabloid - „Super Express”- zanotował spadek sprzedaży do poziomu 184 674 egz. z 209 525 przed rokiem.
Większość pozostałych gazet ogólnopolskich również zanotowała w lipcu mniejszą sprzedaż - warto zauważyć duży spadek "Gazety Prawnej" i "Trybuny".
Zobacz tabelęSDNUM="1045;">29817