Rosną wpływy reklamowe Gazety Wyborczej, Rzeczpospolitej iDziennika. Ostro w dół Fakt (spadek na czwartą pozycję), DziennikBałtycki liderem gazet regionalnych - czyli rynek reklamy w prasiew sierpniu 2007.
"Gazeta Wyborcza" (Agora) zwiększyła w sierpniu 2007 rokucennikowe wpływy z reklam do poziomu 63,49 mln zł, czyli o 9,9 mlnzł wobec analogicznego okresu 2006 - wynika z monitoringu gazetcodziennych firmy Expert Monitor przygotowanych dla portaluWirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce awansowała "Rzeczpospolita" (Presspublika),która zanotowała przychody reklamowe na poziomie 10 mln zł (3,7 mlnzł więcej niż rok wcześniej). Trzecie miejsce przypadło dla"Dziennika" (Axel Springer Polska) - 9,8 mln zł (wzrost o 6,2 mlnzł).
Tuż za podium uplasował się "Fakt"(Axel Springer Polska),którego cennikowe wpływy z reklam spadły do 9,34 mln zł - o 2,74mln zł wobec analogicznego okresu 2006.
Wśród gazet regionalnych najwięcej wpływów z reklam zanotował"Dziennik Bałtycki" - wzrost z 5,29 mln rok temu do 5,91 mln złobecnie.
Wszystkie monitorowane gazety codzienne zarobiły w sierpniu 2007roku 169 691 053 zł wobec 145 867 338 zł w 2006 roku (dane bezautopromocji).
Zobacz tabelęZobacz tabelędane cennikowe netto, bez autopromocji, źródło: ExpertMonitor
Podsumowanie wpływów reklamowych w sierpniu 2007 roku (zautopromocją):