W październiku br. liderem sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych był „Dziennik Zachodni”. Prawie wszystkie tytuły zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Lubuska”. Na przeciwnym biegunie znalazł się „Dziennik Wschodni”.
Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w październiku 2013 roku wyniosła 50 793 egz., czyli o 2,64 proc. mniej niż w analogicznym miesiącu rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugiej pozycji uplasowała się „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,61 proc. do 47 642 egz.
Na podium znalazł się jeszcze „Głos Wielkopolski” (Polskapresse), który rok temu był czwarty. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu wyniosła 36 206 egz., po spadku o 0,33 proc.
Największym wzrostem pochwalić się może plasujący się na 20. lokacie „Dziennik Wschodni” (Media Regionalne), którego średni wynik zwiększył się o 12,28 proc. do 9 454 egz. Przed rokiem tytuł ten był 21.
Z kolei największy spadek w zestawieniu zanotowała „Gazeta Lubuska” (Media Regionalne), która spadła z miejsca dziewiątego na dziesiąte. Średni wynik tej gazety w październiku 2013 roku zmalał o 12,63 proc. i ostatecznie wyniósł 23 627 egz.
Zobacz tabelę
Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.