Prasa2015-03-06
2

„Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych

W styczniu br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Dziennika Zachodniego”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w styczniu 2015 roku wyniosła 45 464 egz., czyli o 13,63 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugą lokatę zajęła „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 8,27 proc. do 43 586 egz.

Z miejsca czwartego na ostatnią pozycję podium awansował „Głos Wielkopolski” (Polskapresse). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w styczniu 2015 roku wyniosła 33 032 egz., po spadku o 7,55 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (również Polskapresse). Średni wynik tego tytułu to 31 602 egz., po spadku o 12,75 proc. W listopadzie 2013 roku dziennik ten był trzeci.

Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Media Regionalne), która w rankingu spadła z miejsca 19. na 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 19,31 proc. i ostatecznie wyniósł 6 971 egz.

Zobacz tabelę


W styczniu 2015 roku w porównaniu do grudnia 2014 roku większość dzienników regionalnych zanotowało wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskały „Super Nowości” (Wydawnictwo Prasowe Super Nowości) - było to 14,97 proc. do 9 831 egz. Natomiast najwięcej stracił „Kurier Poranny” (Media Regionalne; w dół o 10,15 proc. do 5 578 egz.).

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas