Prasa2015-12-07
0

„Dziennik Zachodni” liderem dzienników regionalnych. „Express Ilustrowany” awansował na podium

W październiku br. na pozycję lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych awansował „Dziennik Zachodni”. Wszystkie tytuły odnotowały spadki sprzedaży, a najwięcej straciło „Echo Dnia”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa) w październiku 2015 roku wyniosła 39 886 egz., czyli o 9,76 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. Jednak tytuł ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugą lokatę spadła zaś „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 10,09 proc. do 39 845 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa), który awansował z miejsca czwartego. Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w październiku 2015 roku wyniosła 29 329 egz., po spadku o 6,32 proc.

Zaś na miejsce tuż za podium spadł „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 29 321 egz., po stracie o 9,83 proc.

Natomiast najwięcej straciło „Echo Dnia” (Polska Press Grupa), które w rankingu spadło z miejsca 8. na 9. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,91 proc. i ostatecznie wyniósł 19 101 egz.

Zobacz tabelę

W październiku br. w porównaniu do września br. wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a  najwięcej zyskał „Express Ilustrowany” - było to 11,95 proc.

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

 

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas