Prasa2015-06-08
1

„Dziennik Zachodni” wyprzedził „Gazetę Pomorską”. Zyskał tylko „Kurier Lubelski”

W kwietniu br. pozycja lidera średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników regionalnych i lokalnych należała do „Dziennika Zachodniego”, który wyprzedził „Gazetę Pomorską”. Najwięcej straciła „Gazeta Współczesna”, a zyskał tylko „Kurier Lubelski”.

Średnia sprzedaż ogółem „Dziennika Zachodniego” (Polska Press Grupa) w kwietniu 2015 roku wyniosła 43 419 egz., czyli o 4,92 proc. mniej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl. W lutym 2014 roku tytuł ten zajmował miejsce drugie.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Z kolei na drugą lokatę spadła „Gazeta Pomorska” (Polska Press Grupa), której średni wynik sprzedażowy w analizowanym okresie zmniejszył się o 6,38 proc. do 43 048 egz.

Ostatnią pozycję podium zajął „Głos Wielkopolski” (Polska Press Grupa). Średnia sprzedaż ogółem tego tytułu w kwietniu 2015 roku wyniosła 31 392 egz., po spadku o 5,18 proc.

Tuż za podium uplasował się „Express Ilustrowany” (Polska Press Grupa). Średni wynik tego tytułu to 30 782 egz., po spadku o 3,15 proc.

Jedynym wzrostem - o 3,14 proc. do 4 731 egz. - pochwalić się mógł „Kurier Lubelski” (Polska Press Grupa). Dziennik ten w zestawieniu był 22.

Natomiast najwięcej straciła „Gazeta Współczesna” (Polska Press Grupa), która w rankingu była 20. Średni wynik tego dziennika zmniejszył się bowiem o 16,72 proc. i ostatecznie wyniósł 6 768 egz.

Zobacz tabelę

W kwietniu br. w porównaniu do marca br. wszystkie dzienniki regionalne zanotowały wzrosty średniej sprzedaży ogółem, a najwięcej zyskał „Kurier Lubelski” - było to 14,83 proc.

Zobacz tabelę

Dane dotyczą wszystkich dzienników regionalnych i lokalnych z bazy ZKDP.


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas