Prasa2014-07-31
22

Dziennikarze i media dołączają do akcji „Pulsu Biznesu” „Jedz jabłka - postaw się Putinowi”

Redakcja TVP Info dołącza do akcji „Postaw się Putinowi - jedz jabłka i pij cydr”Redakcja TVP Info dołącza do akcji „Postaw się Putinowi - jedz jabłka i pij cydr”

W środę „Puls Biznesu” zaczął w internecie kampanię „Postaw się Putinowi - jedz jabłka i pij cydr” w reakcji na embargo na polskie owoce zapowiedziane przez Rosję. O akcji poinformowało wiele gazet, stacji telewizyjnych i radiowych oraz serwisów internetowych, dołączyli do niej także dziennikarze.

Embargo na polskie owoce to reakcja Rosji na sankcje nałożone na nią przez Unię Europejską po zestrzeleniu samolotu pasażerskiego przez rosyjskich separatystów na Ukrainie.

- Co i rusz czytam o tym, jak ważnym i skutecznym narzędziem wpływu staje się bojkot konsumencki. Skoro siła konsumentów jest tak duża, to proponuję użyć jej w odwrotnym kierunku. Jeśli każdy z nas zacznie jeść więcej jabłek i pić cydru, to ulżymy  producentom i zminimalizujemy wpływ rosyjskiego embargo na polską gospodarkę, a przy okazji będziemy zdrowsi, bo jabłka mają wiele zalet (tak, przynajmniej dowodzą poradniki zdrowotne) - napisał w środę Grzegorz Nawacki, zastępca redaktora naczelnego „Pulsu Biznesu”, w tekście ogłaszającym akcję

Do tekstu dołączono zdjęcie, na którym Nawacki je jabłko, siedząc przy redakcyjnym biurku. Na Twitterze wpisy informujące o akcji oznaczano tagiem #jedzjabłka.

 

Akcją szybko zainteresowały się serwisy internetowe i społecznościowe.

 

Z kolei dziennikarze, zwłaszcza ci aktywni na Twitterze, zaczęli zamieszczać wpisy popierające tę inicjatywę i zdjęcia, na których sami jedzą jabłka. Podobnie postąpili niektórzy politycy i przedsiębiorcy.

 

Natychmiast pojawiły się żarty z akcji. Niektórzy komentujący, m.in. Tomasz Skory z RMF FM i Rafał Madajczak z NaTemat.pl (autor „ASZdziennika”), zwrócili uwagę, że nadgryzione jabłko w swoim logo ma Apple, więc inicjatywa zachęca de facto do wspierania tej firmy.


W środę akcja stała się jednym z tematów w porannych programach wielu stacji telewizyjnych i radiowych, m.in. TVN24, TVP Info, RMF FM i TOK FM. Jednocześnie pojawiły się kolejne wpisy z ludźmi mediów promujące inicjatywę.

 

W czwartek przed południem redakcja „Pulsu Biznesu” podała pierwsze statystyki akcji. - zasięg w społecznościach: ponad 2 mln, blisko tysiąc lajków i pięćset udostępnień na Facebooku, 1,3 tys. wykopów, 5. miejsce w trendach - poinformowała na Twitterze.

Autor:tw

KOMENTARZE(22)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas