Prasa2015-02-16
6

Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”

W 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W samych kioskach i salonikach prasowych w 2014 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 320 873 egz. W porównaniu do 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 099 egz., notując spadek o 1,49 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,81 proc. i wyniosła 113 009 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,38 proc.

Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która w zestawieniu była piąta. Jej wynik zmalał bowiem o 21,74 proc. do 19 640 egz.

Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w 2014 roku odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,99 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 730 egz., o 9,14 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zobacz tabelę

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:mk

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas