Telewizja2010-06-01
11

Dzienniki dalej rosną, najbardziej „Panorama”

Powódź i kampania wyborcza sprawiły, że w maju br. wzrosła widownia wszystkich głównych programów informacyjnych. Liderem pozostały „Wiadomości”, zaś najwięcej zyskała „Panorama”.

Średnia oglądalność „Wiadomości” TVP 1 w zeszłym miesiącu wyniosła 4,26 mln widzów i była o 19,77 proc. wyższa niż rok wcześniej - pokazują dane Nielsen Audience Measurement przygotowane na zlecenie Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazły się „Fakty” TVN, które w maju br. oglądało 4,02 mln osób, czyli więcej o 18,11 proc. niż w maju ub.r. Oznacza to, że przewaga „Wiadomości” nad „Faktami”, która w kwietniu br. wynosiła aż 840 tys., w zeszłym miesiącu stopniała do 240 tys. widzów, chociaż w maju ub.r. było to jeszcze mniej, bo ok. 150 tys.

Udział dziennika TVN-u w rynku wynosił 34,39 proc. (wzrost o 2,36 pkt. proc.) i był wyższy od udziału „Wiadomości”, który ukształtował się na poziomie 32,89 proc. (po wzroście o 2,54 pkt. proc.).

Trzecią pozycję w majowym rankingu programów informacyjnych zajął nadawany w Jedynce „Teleexpress”, który był oglądany w zeszłym miesiącu przez 3,62 mln widzów. Zanotował on wzrost oglądalności o 8,63 proc., ale jako jedyny miał on w maju br. niższy udział w rynku niż rok wcześniej (wyniósł on 39,82 proc., podczas gdy w maju 2009 roku było to 41,12 proc.)

Czwartą lokatę w zestawieniu zajęły „Wydarzenia” Polsatu z widownią na poziomie 2,3 mln osób, czyli wyższą o 18,02 proc. niż w analogicznym okresie ub.r.

Piąte miejsce zajęła „Panorama” TVP 2, emitowana od marca br. o godz. 18.00. Jej oglądalność wyniosła 1,44 mln widzów i była o 20,59 proc. wyższa niż maju 2009 roku, gdy dziennik ukazywał się o godz. 18.30. To największy wzrost w rankingu. 

Zobacz tabelę


W komercyjnej grupie docelowej (widzowie wieku 16-49 lat) liderem rankingu programów informacyjnych były w maju br. „Wiadomości”, zaś największy wzrost widowni odnotowała „Panorama”. 

Zobacz tabelę


Wśród osób w wieku do 16 do 49 lat zamieszkałych w miastach widzów liderem były natomiast „Fakty”. Tutaj najwięcej także zyskała „Panorama”.  

Zobacz tabelę


Wśród programów publicystycznych nadawanych po dziennikach na kanałach informacyjnych najwięcej zyskał nadawany w Polsat News „Gość Wydarzeń”, którego oglądalność wzrosła niemal dwukrotnie do 93 tys. widzów, a udział w rynku wyniósł 0,76 proc. Natomiast „Fakty po faktach” oglądało w TVN 24 w maju br. 490 tys. osób, czyli o 34,34 proc. więcej niż rok wcześniej (udział programu był na poziomie 3,84 proc.).
 



Prezentowane dane Nielsen Audience Measurement dotyczą okresów od 1 do 30 maja 2010 roku oraz od 1 do 30 maja 2009 roku.

Autor:pp

KOMENTARZE(11)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas