Prasa2011-07-07
6

Dzienniki regionalne dalej tracą, najbardziej “Gazeta Krakowska”

W maju br. - tak jak miesiąc wcześniej - spadła sprzedaż wszystkich najpopularniejszych dzienników regionalnych. Liderem pozostała “Polska Dziennik Zachodni”, a najbardziej w dół poszybował wynik “Polski Gazety Krakowskiej”.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) w maju br. wyniosła 65 085 egz., czyli o 6,4 proc. mniej niż rok wcześniej.

Na drugiej pozycji znalazła się “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) z wynikiem na poziomie 60 473 egz., notując spadek o 10,5 proc.  Trzeci był „Express Ilustrowany” (Polskapresse), którego średnia sprzedaż ogółem w piątym miesiącu br. wyniosła 43 546 egz., czyli była niższa o 9,5 proc. niż w maju 2010 roku.

Największy spadek zanotowała zajmująca miejsce trzynaste “Polska Gazeta Krakowska” (Polskapresse), której wynik zmalał aż o 14,6 proc. i wyniósł 24 909 egz. Małopolski konkurent “Gazety Krakowskiej” - “Dziennik Polski”, który został w czerwcu br. kupiony przez Polskapresse (więcej na ten temat), miał wynik o ponad 10 tys. egz. wyższy - w maju br. sprzedał się w ilości 36 277 egz., po spadku o 4,4 proc. Dało mu to szóste miejsce w rankingu.

Niewiele mniej od “Gazety Krakowskiej” (14,5 proc.) straciła plasująca się na pozycji 11. “Polska Gazeta Wrocławska” (także Polskapresse). Jej sprzedaż ogółem wyniosła 24 093 egz. 

Zobacz tabelę


 

Autor:pp

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas