We wrześniu br. większość najpopularniejszych dzienników regionalnych zanotowało spadki sprzedaży. Wśród 15 największych dzienników regionalnych najwięcej straciła “Gazeta Lubuska”, a największy wzrost odnotowała “Gazeta Olsztyńska”.
Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualenemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem liderującego zestawieniu “Polski Dziennika Zachodniego” (Polskapresse) we wrześniu br. wyniosła 64 853 egz. po wzroście o 0,39 proc.
Drugie miejsce zajęła “Gazeta Pomorska” (Media Regionalne) ze średnim wynikiem 59 256 egz. (spadek o 4,38 proc.). Podium zamyka “Express Ilustrowany” (Polskapresse). Dziennik ten zwiększył swoją średnią sprzedaż ogółem o 0,78 proc. do 45 624 egz.
Największy spadek, wynoszący 12,41 proc., zanotowała plasująca się na miejscu 9. “Gazeta Lubuska” (Media Regionalne) z wynikiem na poziomie 30 541 egz. Liderem wzrostu była z kolei “Gazeta Olsztyńska/Dziennik Elbląski” (Edytor), której średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 3,12 proc. do 23 890 egz. (miejsce 13.).
Zobacz tabelęW zestawieniu ujęto 15 dzienników regionalnych o największej sprzedaży ogółem we wrześniu br.