Prasa2008-09-03
0

Dzienniki regionalne: spada sprzedaż Polski

W lipiec spadła sprzedaż wszystkich gazet regionalnych - zmiana napozycji lidera. Łączna sprzedaż tytułów pod marką 'Polska' wyniosła305 tys. egz. - najwyższą osiągnęła 'Polska Dziennik Zachodni' - 75020 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 676 egz. Raport portaluWirtualnemedia.pl

Kolejne przetasowania na rynku gazet regionalnych. Pozycjęlidera stracił niekwestionowany numer jeden ostatnich lat "PolskaDziennik Zachodni" (Polskapresse), którego sprzedaż ogółem wyniosław lipcu b.r. 75 020 egz. (spadek o 11 proc. w stosunku doanalogicznego okresu w 2007 r.) - wynika z najnowszych danychZwiązku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portalWirtualnemedia.pl.

Na pierwsze miejsce awansowała gazeta "Gazeta Pomorska" (GazetaPomorska Media) - 78 283 egz. (rok wcześniej 83 260 egz.) a natrzecim uplasowała się "Polska Dziennik Bałtycki" (Polskapresse) -48 224 egz.

Zobacz tabelę


Łączna sprzedaż gazet pod marką 'Polska' (plus "Kurier Lubelski" -na rynku od 15. października 2007) wyniosła w lipcu 2008 r. 305tys. egzemplarzy - najwyższą sprzedaż osiągnęła 'Polska DziennikZachodni' - 75 020 egz., a najmniejszą 'Polska Olsztyn' - 676 egz.Miesiąc wcześniej osiemnaście tytułów wchodzących w składprojektu"Polska" miało średnią sprzedaż na poziomie 327 tys. egz.(w maju 378 tys. egz., w kwietniu - 335 tys. egz.,w marcu - 333tys. egz., w lutym - 348 tys. egz., w styczniu 2008 - 321 tys.egz., w grudniu 2007 - 359 tys. egz., w listopadzie 2007 - 399 tys.egz.).

Zobacz tabelę

Jeśli porówna się dane "miesiąc do miesiąca" to spadła sprzedażwiększości dzienników regionalnych.

Zobacz tabelę

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas