Większość magazynów dla młodzieży zanotowało w sierpniu br. spadki sprzedaży. Najbardziej, bo aż o dwie trzecie, spadła sprzedaż “Dziewczyny”. Wzrostem pochwalić się może tylko “13 Magazyn Nastolatki”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy wynika, że pozycję lidera w sierpniu br. utrzymało „Bravo” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą ogółem na poziomie 222 134 egz. i stratą wynoszącą 3,78 proc.
Drugie miejsce należało do miesięcznika „Bravo Girl” (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał się w liczbie 111 964 egz. To wynik niższy o 2,32 proc. niż rok wcześniej, gdy magazyn ten był dwutygodnikiem.
Podium zamyka także wydawany przez Bauera „Twist”. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 105 386 egz. i była o 16,21 proc. niższa niż rok wcześniej.
Wzrost w zestawieniu odnotował tylko miesięcznik “13 Magazyn Nastolatki” (Egmont Polska), który zajął szóstą lokatę. Jego wynik wzrósł o 4,54 proc. do 64 274 egz.
Największy spadek w rankingu dotknął zajmującego ostatnie miejsce miesięcznika “Dziewczyna” wydawanego przez Ringier Axel Springer Polska. Jego sprzedaż ogółem poszybowała w dół aż o 66,26 proc. i wyniosła 32 435 egz.
Obecnie magazyn ten ukazuje się jednak tylko w mutacji z gadżetem, w ruchomej cenie, a sierpniowe miało najwyższą cenę w br., wynoszącą 6,50 zł. Z kolei sierpniowe wydanie “Dziewczyny” w 2010 roku kosztowało 4,99 zł.
Zobacz tabelę
W sierpniu br. w porównaniu do lipca br. większość pism dla młodzieży zanotowało wzrosty sprzedaży, najwięcej zyskał “Twist” (44,36 proc.). Liderem spadku także była “Dziewczyna” - jej wynik zmalał o 41,77 proc.